Senaste nytt

Inställt flyg, ombokad till annan destination + buss - vad gäller?

Jag var den andre, och jag pratade med ett gäng till som var i samma sits. Tack vare (tror jag) min EBD status fick jag plats på 16.25 och min hustru var snäll och hämtade mig på Sturup. 2 x 9 mil, men jag tror inte det är någon ide att försöka få ersättning för bilkostnaderna. Inga direkta kvitton att skicka in ... men har ändå lämnat en 261/2004 eftersom vi var i Ängelholm vid 19.15 istf 15.55. Borde vara ett solklart fall, eller hur?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Jag skulle inte tro att Malmö och Ängelholm räknas som jämförbara destinationer hos IATA (jämför flygplatserna i New York-området som alla kallas NYC eller Miami / Fort Lauderdale). Och i så fall har väl SAS knappast uppfyllt sin del av avtalet att ta dig till Ängelholm?
Fast i de fall du nämner är det ju co-terminals, dvs de anses som samma plats av IATA. Är det verkligen samma sak med Malmö och Ängelholm?
 

AABack2ARN

Medlem
Fast i de fall du nämner är det ju co-terminals, dvs de anses som samma plats av IATA. Är det verkligen samma sak med Malmö och Ängelholm?

Hittade idag en gammal biljett från 1997 som gällde Stockholm City - Stockholm - Arlanda - Malmö Sturup - Stockholm Arlanda - Stockholm City där sträckan City - Arlanda var med buss. Detta till dert facila priset av 3135SEK + 376SEK (moms) + 11SEK i skatt. Inga jäkla bränsleavgifter där :)

Men på biljetten står det att det är begränsad ombokning och att biljetten är giltig till från Ängelholm eller Malmö. Så i SAS värld kanske det är/var co-terminals ;)
 

NotRyan

Medlem
Hittade idag en gammal biljett från 1997 som gällde Stockholm City - Stockholm - Arlanda - Malmö Sturup - Stockholm Arlanda - Stockholm City där sträckan City - Arlanda var med buss. Detta till dert facila priset av 3135SEK + 376SEK (moms) + 11SEK i skatt. Inga jäkla bränsleavgifter där :)

Men på biljetten står det att det är begränsad ombokning och att biljetten är giltig till från Ängelholm eller Malmö. Så i SAS värld kanske det är/var co-terminals ;)
Det låter mer som att det var biljettregeln som var sådan på den biljetten dock :)
 
Hittade idag en gammal biljett från 1997 som gällde Stockholm City - Stockholm - Arlanda - Malmö Sturup - Stockholm Arlanda - Stockholm City där sträckan City - Arlanda var med buss. Detta till dert facila priset av 3135SEK + 376SEK (moms) + 11SEK i skatt. Inga jäkla bränsleavgifter där :)

Men på biljetten står det att det är begränsad ombokning och att biljetten är giltig till från Ängelholm eller Malmö. Så i SAS värld kanske det är/var co-terminals ;)
Kan stämma. På mitt Travelpass så står det att det gäller mellan ARN-AGH/MMX.
 
Toppen