Inställt flyg med Vueling

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Bryant, 29 Juli 2013.

1. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brorsan flög hem från Barcelona häromdagen med Vueling. Deras flight blev inställd vilket resulterade i en försening på ca 7 timmar.

Kan vi kontakta flygbolaget och bli ersatt enligt EU regler vid flygförseningar 261/2004? Jag är dåligt insatt och skulle behöva er hjälp b

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det låter ju som att EU261/2004 kan gälla där ja. Om du är osäker på hur du ska gå tillväga finns ju tjänster som hjälper dig driva det hela mot flygbolaget.

3. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Googlade och hittade en hel del matnyttigt så jag ska göra ett försök.

Fördelen med att posta här är att man oftast får bra och enkla förklaringar hur man skall gå till väga.

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen är det inte så svårt. Skriv ett sakligt klagomål till bolaget och referera till EU261/2004. Det ligger på bolaget att bevisa att det var omständigheter de inte rådde över och var det tech-problem är det i princip alltid så att de kan råda över det.

Lycka till!

5. Har du en vettig reseförsäkring brukar den ju kicka in efter 7 timmar. Kan vara värt att kolla upp också?

6. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men den brukar väl oftast enbart gälla på utresan?

Bryant: Fick din bror då uppleva Pullmanturs 747a som verkar ha använts för att konsolidera flyg förra veckan?

7. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, det var Pullmantur 747:a, EC-LNA. Jag är lite avis..:)

8. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur var komforten/servicen (kontra Vueling)?

9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han har inte flugit med Vueling tidigare så jag har inget bra svar på frågan. Det enda han reagerade på att det var det största flygplan han flugit med.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!