Senaste nytt

Inställt flyg med BRA

Samosaguas

Medlem
Skulle flyga från Växjö till Bromma idag med Bra Flyg. Väl ute på flygplatsen visade sig flyget vara inställt pga tekniska problem. Flygplanet skulle lagas enligt representanter på flygplatsen. Flyget skulle gått 14:20 idag men nu är jag (plus infant) ombokade till ett flyg imorgon kl 13:05 istället.

Min fråga är nu vilka rättigheter till ersättning jag har? Resan är betald med mitt Amex SAS Premium-kort. Är det bäst att gå via flygbolaget i första hand och i andra hand till AmEx? Kan jag tex kunna inhandla kläder som jag skulle behöva för morgondagen?
 
Skulle flyga från Växjö till Bromma idag med Bra Flyg. Väl ute på flygplatsen visade sig flyget vara inställt pga tekniska problem. Flygplanet skulle lagas enligt representanter på flygplatsen. Flyget skulle gått 14:20 idag men nu är jag (plus infant) ombokade till ett flyg imorgon kl 13:05 istället.

Min fråga är nu vilka rättigheter till ersättning jag har? Resan är betald med mitt Amex SAS Premium-kort. Är det bäst att gå via flygbolaget i första hand och i andra hand till AmEx? Kan jag tex kunna inhandla kläder som jag skulle behöva för morgondagen?
Bättre att ni tar tåget ;)
 

Kricka

Medlem
Min fru råkade ut för samma sak förra året fast då med SAS inrikes. Hon hade inga
omkostnader men fick EU-ersättning utan problem.
 

LarsM

Medlem
Har också sett en del problem med BRA på sista tiden. Dom verkar ha en ganska tight produktion utan några större marginaler för händelser.
Är inte helt insatt så det är mest spekulationer, men dom står inför ett skift av flotta från gamla RJ och Saab kärror. Deras nya ATRer verkar inte räcka till?
Sist jag flög var det Wideröe som var inne med en Dash och flög för dom.
 
Toppen