Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Agö

Medlem
Här verkar vara en till:

upload_2017-8-3_14-3-13.png
 

AABack2ARN

Medlem
SAS bägge morgonflyg från Arlanda till London var idag (05AUG) kraftigt försenade (cirka 3 timmar vardera). Någon som vet varför? London i övrigt verkar inte drabbat så mycket av förseningar så jag tror inte det var relaterat till väder eller liknande.

@Fredrik Jeanson: Skulle du med SK531? Sa SAS något vid boardingen eller ombord?

Kan tänka mig att detta ledde till en hel del missade anslutningar i London men även personer som skulle med Hong Kong-flighten eftersom SK526 är över 2 timmar försenad... :(
 

Fixter

Medlem
Sk005 inställd pga dimma nu i luleå,ombokat till sk007 avgång 11:05 ,det är nu preliminär avgång 1200. Jag ska med färjan 1645 från värta hamnen. Vad gäller vid såna här förseningar, även fast jag flugit mycket på sistone så har jag aldrig blivit sen så dålig koll på just såna hör scenarion
 

pswe

Medlem
Sk005 inställd pga dimma nu i luleå,ombokat till sk007 avgång 11:05 ,det är nu preliminär avgång 1200. Jag ska med färjan 1645 från värta hamnen. Vad gäller vid såna här förseningar, även fast jag flugit mycket på sistone så har jag aldrig blivit sen så dålig koll på just såna hör scenarion
I många reseförsäkringar, via hemförsäkringen eller kreditkort ingår ofta en resestartsdel. Om du missar färjan pga sent flyg kan det nog finnas chans att få hjälp den vägen. Att få något för försenat flyg pga väder är sannolikt svårare.
 

henke12

Medlem
Sk005 inställd pga dimma nu i luleå,ombokat till sk007 avgång 11:05 ,det är nu preliminär avgång 1200. Jag ska med färjan 1645 från värta hamnen. Vad gäller vid såna här förseningar, även fast jag flugit mycket på sistone så har jag aldrig blivit sen så dålig koll på just såna hör scenarion
Såvida det inte blir nån monsterförsening på SK007 bör du hinna i god tid till båten! :)
 

AABack2ARN

Medlem
Idag (08OKT) var 5 avgångar med SAS inställda från Arlanda.

SK1833 till Aten (skulle beflygits av A32N LN-RGL*)
SK2615 till Geneve (skulle beflygits av B736)
SK1519 till London (skulle beflygits av A32N LN-RGM*)
SK1523 till London (skulle beflygits av A32N)
SK018 till Luleå (skulle beflygits av B736 LN-RCT*)

*) enligt ExpertFlyer. SK018 verkar dock vara inställd på grund av/tack vare att föregående flight till Luleå (SK002) är ordentligt försenad så att det planet kan ta hand om hemvändande passagerare.

Är det servcie på planen eller personalbrist som ställer till det för SAS? Två inställda plan till London en söndag kan inte vara optimalt med tanke på att det brukar vara högt tryck på flygen hem från London en söndag. Övriga SAS-plan på LHR verkar mer eller mindre gå enligt tidtabell.
 

CJR

Medlem
Sk528 LHR-ARN inställd idag.
Den också? Jag skulle med SK526 kl 10.35 idag från LHR till ARN, men blev inställd pga tekniska problem med systemet för avisning på ena motorn. Drygt 5h försenad ankomst till ARN. Första gången det händer mig vad jag minns : ) Har jag rätt till kompensation? Tar gärna emot EB-poäng i så fall.
 
Den också? Jag skulle med SK526 kl 10.35 idag från LHR till ARN, men blev inställd pga tekniska problem med systemet för avisning på ena motorn. Drygt 5h försenad ankomst till ARN. Första gången det händer mig vad jag minns : ) Har jag rätt till kompensation? Tar gärna emot EB-poäng i så fall.
Du bör ha rätt till kompensation enligt 261/2004, som mig veterligen inte kan bytas mot poäng. Men du kan ju alltid köpa poäng för pengarna
http://www.businessclass.se/forum/t...-eus-regler-om-passagerares-rättigheter.6200/
 
  • Gilla
Reactions: CJR
Toppen