Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

MarcusC

Medlem
Frågan är hur många stand-by crew de har? Av att dömma hur många plan som inte nådde sina mål igår kväll hade de säkert behövts fler än 5-6 st för att hantera det, då många crew fanns ute i landet utan plan att flyga.
Jo helt sant att många crew på fel ställe gör det tufft få allt klaffa enig,:)
 
Hej sitter fast i Reykjavik när planet till Oslo blev så försenat pga en tekniskt fel att crewn inte fick flyga. Vi skulle åka 12.45 och nu blir det 9-10 imorgon. Resan är köpt med mitt Amex elite, vad har jag för möjligheter till ersättning här? Visst får man ta upp lite utgifter för mat och sådant? Kan jag och familjen gå ut och äta på någon resturang t ex? Tack. Robban
 

pswe

Medlem
Hej sitter fast i Reykjavik när planet till Oslo blev så försenat pga en tekniskt fel att crewn inte fick flyga. Vi skulle åka 12.45 och nu blir det 9-10 imorgon. Resan är köpt med mitt Amex elite, vad har jag för möjligheter till ersättning här? Visst får man ta upp lite utgifter för mat och sådant? Kan jag och familjen gå ut och äta på någon resturang t ex? Tack. Robban
Kan inte Amex villkoren utantill men du har väl rätt till ersättning från SAS enligt EU reglerna? Minst 250 eur per näsa, mer om avståndet är tillräckligt långt. Skriv till SAS feedback via hemsidan när du kommit hem.
 
Tack för svaret. Det är längre än man tror.... 2500 km. Jag får göra ett försök. Om någon funderar på att köpa en "fjoki" whiskey......gör inte det...
 

Rebel

Medlem
Jag fick just en sms att sk1762 till riga är inställt.
sen står det ombokning pågår och en länk som inte fungerar.

Hur gör jag för att veta om jag har blivit ombokad. Sas svarar ju inte i telfon efter 1900.
 

pswe

Medlem
Jag fick just en sms att sk1762 till riga är inställt.
sen står det ombokning pågår och en länk som inte fungerar.

Hur gör jag för att veta om jag har blivit ombokad. Sas svarar ju inte i telfon efter 1900.
Bt flyger väl nästan samtidigt så jag hade åkt ut med lite marginal o pratat med SAS, de brukar ju leva efter reglerna och boka om till annat bolag vid problem.
 
Toppen