Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Brandten

Medlem
SK704 inställd. Skyller SAS på vädret tror ni? Är väl ingen nyhet att det kan komma snö i november så ska man försöka sig på ersättning?
 

pswe

Medlem
Verkar som Jettime gjorde en specialare från Tallinn idag. Kraftigt försenat redan in från Stockholm startar man returen men vänder tillbaka efter ca en kvart. Nu senare ikväll är kvällsavgången från Tallinn inställd, men maskinen är på väg till Stockholm med eftermiddagens kraftigt försenade flightnummer...
Var det ett sätt att slippa flyga en runda sent ikväll?
I vilket fall skönt att jag inte ska med förrän imorgon.
 

Attachments

  • IMG_0433.JPG
    IMG_0433.JPG
    47,7 KB · Visningar: 227

palmen

Moderator
SK704 inställd. Skyller SAS på vädret tror ni? Är väl ingen nyhet att det kan komma snö i november så ska man försöka sig på ersättning?
Kommer det 50cm snö på en dag får man nog räkna med att flygbolaget inte kan göra så mycket åt situationen. Det tog folk över 4h att ta sig till jobbet idag som exempel.
 

011430121

Medlem
Rekord mängd snö, det har inte kommit så här mycket snö i Stockholm så här tidigt i november sedan man började möta 1905, enligt SVT Stockholm.
 
  • Gilla
Reactions: bnr
Jag har ett flyg från Köpenhamn till Göteborg imorgon kl 17, och det verkar ju blåsa upp till storm med orkan i byarna. Antar att det kommer att bli problem för propellersnurrorna ATR72 med förseningar eller inställt som följd. De verkar ha ställt in tåg i södra Sverige under hela dagen imorgon också. Någon som har uppdatering på flygläget imorgon?
 
Jag har ett flyg från Köpenhamn till Göteborg imorgon kl 17, och det verkar ju blåsa upp till storm med orkan i byarna. Antar att det kommer att bli problem för propellersnurrorna ATR72 med förseningar eller inställt som följd. De verkar ha ställt in tåg i södra Sverige under hela dagen imorgon också. Någon som har uppdatering på flygläget imorgon?

Finns ingen TAF ute för Kastrup imorgon kväll ännu, men den som sträcker sig till tidigare på dagen pratar om upp till 40kts 220W tidigare under dagen vilket helt riktigt börjar vara lite mycket för en ATR72. Om du t.ex kollar appen Aeroweather om någon timme eller två borde du nog kunna se en uppdaterad TAF för när din flight går från CPH. Enligt den nuvarande är det värsta vädret under någon timme eller två.
 
Finns ingen TAF ute för Kastrup imorgon kväll ännu, men den som sträcker sig till tidigare på dagen pratar om upp till 40kts 220W tidigare under dagen vilket helt riktigt börjar vara lite mycket för en ATR72. Om du t.ex kollar appen Aeroweather om någon timme eller två borde du nog kunna se en uppdaterad TAF för när din flight går från CPH. Enligt den nuvarande är det värsta vädret under någon timme eller två.
Perfekt, tack! Gjorde en bokning på Hilton som behöver avbokas innan midnatt så vore super med en prognos. Tack!
Edit: vad är gränsen för flygen tro? Dvs vad ska jag hålla koll på?
 
Toppen