Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS short haul tråd

Chillie

Medlem
SK1439 GOT - CPH ställdes in imorse, pga fel på landningsstället tror jag. Det ledde i sin tur till att jag missade min nästa flight SK2862 CPH - BGO. Jag behövde ta mig till Bergen så tidigt som möjligt under dagen så det enda alternativet jag hittade var att ta mig till Arlanda och sedan med Norwegian till Bergen 10:05.

Tycker ni det är rimligt att SAS fixar loungeaccess på T5 pga problemen med deras flygplan under morgonen, även om jag flyger med Norwegian till Bergen? Hade tänkt käka frukost i någon lounge på GOT eller CPH men de planerna grusades. Jag har Eurobonus Gold.
 
  • Gilla
Reactions: Ebg

AABack2ARN

Medlem
Q400-maskinerna hade väl också problem med just landningsställen??? Vad i hela friden händer med de flygplan SAS använder sig för regionaltrafiken?
 

011430121

Medlem
Q400-maskinerna hade väl också problem med just landningsställen??? Vad i hela friden händer med de flygplan SAS använder sig för regionaltrafiken?
Det stämmer och dessa CRJ900 är en del av en uppgörelse mellan SAS och Bombardie när SAS fasade ut sina Q400. Det var endast de Q400-8 som hade CPH som bas som hade problem med landningsställen. Enligt en kapten på Dashen så trodde han att det kunde vara avisningen som gjorde det, tydligen använder man olika vätskor på CPH mot ARN enligt honom.
 

palmen

Moderator
SK1439 GOT - CPH ställdes in imorse, pga fel på landningsstället tror jag. Det ledde i sin tur till att jag missade min nästa flight SK2862 CPH - BGO. Jag behövde ta mig till Bergen så tidigt som möjligt under dagen så det enda alternativet jag hittade var att ta mig till Arlanda och sedan med Norwegian till Bergen 10:05.

Tycker ni det är rimligt att SAS fixar loungeaccess på T5 pga problemen med deras flygplan under morgonen, även om jag flyger med Norwegian till Bergen? Hade tänkt käka frukost i någon lounge på GOT eller CPH men de planerna grusades. Jag har Eurobonus Gold.
Tror inte du har så mycket att hämta vad det gäller lounge om du köper en separat biljett med Norwegian. Man kan ju alltid fråga snällt och hoppas på det bästa, större under har ju skett.
 

SK

Medlem
Jag har försökt söka men tyvärr ej funnit något, vet någon om det finns någonstans man kan söka vilka tider som olika flighter har landat och avgått några månader tillbaka i tiden?
 

Agö

Medlem
Jag har försökt söka men tyvärr ej funnit något, vet någon om det finns någonstans man kan söka vilka tider som olika flighter har landat och avgått några månader tillbaka i tiden?
Flightradar24 men det är inte flera månader tillbaka i tiden.
 

Agö

Medlem
Fortsättningsvis mycket stora problem med CRJ på Kastrup. En mängd avgångar är inställda idag.
 

AABack2ARN

Medlem
Fortsättningsvis mycket stora problem med CRJ på Kastrup. En mängd avgångar är inställda idag.

Märkte det. Är det för övrigt bara jag som retar mig på att appen för CPH är urusel på att visa status? Man måste klicka på varje flyg för att se om det är inställt eller inte... :( :mad:
 

olo

Medlem
Fortsättningsvis mycket stora problem med CRJ på Kastrup. En mängd avgångar är inställda idag.
Vad är orsaken till att just CRJerna är drabbade? Pilotbrist, landningsställ eller något annat?
Märkte det. Är det för övrigt bara jag som retar mig på att appen för CPH är urusel på att visa status? Man måste klicka på varje flyg för att se om det är inställt eller inte... :( :mad:
Funderar snart att skapa en allmän CPH-tråd för det finns en del saker som skulle kunna göras annorlunda. De skulle exempelvis kunna sluta med att envisas med att flytta alla mina flighter från D1-4 till An när det närmar sig boarding
! Då kanske de hade kunnat avgå på tid...
 
Toppen