Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Henrico

Medlem
SK903 (LN-RKT) har något form av tekniskt problem. Just nu minst 40 min sent och ser inte speciellt ljust ut när man ser personalen

Problem med tankning. Nu minst 1h20.
 
Last edited:

adhoc76

Medlem
Hm.... LN-RKP har fått göra flera vändor på Köpenhamn-Washington, SK925. Har följt detta ett tag och det är en ovanlig syn med RKP på Washington. Hade hoppats slippa RKP när det bär av om ett par veckor. Nån som vet vilket/vilka plan som är ur trafik just nu som gör att RKP satts in?
 
I inlägget innan skrev han sk903, dvs arn-ewr :)
Moderatorer har ju tid och annan anmärkt på bruk av flygplats-förkortningar - men det tar ju snobberiet till en helt ny nivå om man ska lära sig vart specifika SAS-flightnr går för att kunna deltaga i diskussionen :)

Uppskattar dock ditt svar, tack! (även om jag fortfarande undrar vad final delay blev)

EDIT:
LN-RKP har fått göra flera vändor på Köpenhamn-Washington, SK925.
Föredömligt formulerat.
 

KalleSus

Medlem
Igår skickade SAS en 330 Classic till Peking som SK995. Den tycks stå kvar där.
Enligt FR24 och Flightstats är dagens SK996 "cancelled" medan Kastrup har plockat bort den helt från dagens Ankomster.
Detsamma gäller kvällens avgång till Peking. Cancelled enligt FR24 - icke existerande på Kastrups infosida.
Jag antar att LN-RKO har drabbats av någon form av teknik, som man räknar med att hinna fixa till morgondagens retur.
Någon här som drabbats?
 

Bryant

Medlem
Igår skickade SAS en 330 Classic till Peking som SK995. Den tycks stå kvar där.
Enligt FR24 och Flightstats är dagens SK996 "cancelled" medan Kastrup har plockat bort den helt från dagens Ankomster.
Detsamma gäller kvällens avgång till Peking. Cancelled enligt FR24 - icke existerande på Kastrups infosida.
Jag antar att LN-RKO har drabbats av någon form av teknik, som man räknar med att hinna fixa till morgondagens retur.
Någon här som drabbats?

Den här bilden lades ut på Insta igår av en sasanställd i Peking.

e8bccde6855f4665651268352dbbe6cb.jpg
 
Toppen