Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

KalleSus

Medlem
LN-RKP tog en sväng till Chicago idag. Nån som vet varför? Flyger själv CPH-BOS imorrn så hoppas det inte är min kärra som är trasig.
Det blir knappast LN-RKP till Boston i morron, om du inte fått ett förseningsmeddelande.
LN-RKP kommer in från Chicago i morgon c:a 13.20 - och ditt Bostonflyg ska ju lyfta redan 12.50.
 

IcyPower

Medlem
Det blir knappast LN-RKP till Boston i morron, om du inte fått ett förseningsmeddelande.
LN-RKP kommer in från Chicago i morgon c:a 13.20 - och ditt Bostonflyg ska ju lyfta redan 12.50.

Jo jag noterade det, men det vore väl grädde på moset med en försening också, det gäller att vara optimist (-;
Men nej, det är väl troligare att nån annan får den.
 

Spax

Medlem
Dåligt väder på amerikanska östkusten nu. Alla tre stora flygplatser kring New York är stängda. 200 inställda avgångar. Förseningar även vid IAD. Detta enligt Weather Channel.
 

TasselT

Medlem
Dåligt väder på amerikanska östkusten nu. Alla tre stora flygplatser kring New York är stängda. 200 inställda avgångar. Förseningar även vid IAD. Detta enligt Weather Channel.
Kikar man på FR24 så verkar JFK vara öppet för landning medan både LGA och EWR är stängda.

/ TT
 

ramo

Medlem
Hej, skulle verkligen uppskatta lite hjälp, är på bonuaresa som var tänkt att landa i New York kl. 15.00, den blev försenad 2,5h sedan när vi ska landa i New York så stängs flygplatsen ner. Så vi fick åka till Boston.. Tanka, nu påväg åte till New York. Jag hade en separat connection flight till Los Angeles kl 19.00, som jag missa pga allt. Frågan är, vad är det bästa man kan göra av situationen? Har SAS någon skyldighet att hjälpa mig komma till LA? Som sagt 2olika bokningar men jag missade flyget pga delayen.. Skulle verkligen uppskatta lite råd..
 

011430121

Medlem
Hej, skulle verkligen uppskatta lite hjälp, är på bonuaresa som var tänkt att landa i New York kl. 15.00, den blev försenad 2,5h sedan när vi ska landa i New York så stängs flygplatsen ner. Så vi fick åka till Boston.. Tanka, nu påväg åte till New York. Jag hade en separat connection flight till Los Angeles kl 19.00, som jag missa pga allt. Frågan är, vad är det bästa man kan göra av situationen? Har SAS någon skyldighet att hjälpa mig komma till LA? Som sagt 2olika bokningar men jag missade flyget pga delayen.. Skulle verkligen uppskatta lite råd..
Du kanske har fått svar redan på flygplatsen på dina frågor.
Har du tur så är ditt flyg försenat till LAX då är det bara att åka på den biljetten.
Har du ännu större tur, så kanske flygbolaget som du är bokad på hjälper dig trots att din avgång har avgått.
Var du bokad på UA 275 så blev den 2 timmar sen.
Ni landade 20.09 om det var med SK 903 du åkte.
Finns en liten liten chans att du kom med UA 275 om det var den som du var bokad på.
SAS har ingen skyldighet att hjälpa dig, du har ju bokat en biljett endast till EWR med dem.
Berätta hur det går/gick.
 

agehall

Medlem
Som sagt, har du tur så är din nästa flight försenad den också. Annars har du nog just lärt dig att 4h mellan två flighter på olika biljetter är på tok för lite.
 

ramo

Medlem
Tack för info, jo 4h kan nu i efterhand verka lite men ofta brukar det vara tillräckligt. Men den här gången var det specialfall, kom fram till New York efter 21.00, dvs 6h försening, blev klar med customs etc efter 22.20.
Sas kunde inte göra något men United bokade om till slut.
 
Toppen