Brandten
Medlem
Hur slingas SAS olika destinationer? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorBrukar inte LAX/HKG slingas ?
Helt säker på att @KalleSus har svar.
Hur slingas SAS olika destinationer? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resorBrukar inte LAX/HKG slingas ?
Helt säker på att @KalleSus har svar.
Vill minnas att jag hade en bokning t/r till lax en söndag som ändrades till måndag pga lanseringen av arn-mia-arn 1 avgång per vecka på just söndagar. Kan dock ha fel.
LN-RKP. Sök på forumet så ska du finna info.Färska nyheter från LAX (frugan) berättar att dagens SK940 blir en ersättningskärra. Tydligen utan wi-fi och skärmar (!). Undrar om det är samma hårdvara som SAS använt mellan CPH och BOS.
Om du frivilligt väljer att bli 24h sen så får du inte ersättning enligt 261/2004. Åker du med den avgång du är bokad på och det blir försening eller inställd flight kan du ha ett case. EU 261/2004 ersätter inget för att det är ett plan med sämre hårdvara ombord och saknar wifi.Färska nyheter från LAX (frugan) berättar att dagens SK940 blir en ersättningskärra. Tydligen utan wi-fi och skärmar (!). Undrar om det är samma hårdvara som SAS använt mellan CPH och BOS.
De erbjuder redan resekrediter och hotelbokningar för folk som frivilligt bokar om. Frugan tar nog detta men kanske då är man inte kvalificerad till EU 261/2004 trots 24 timmars försening?
LN-RKR verkar fortfarande stå på backen i Hong Kong. Åtminstone har inte fr24 registrerat att den varit uppe och rört på sig sedan den landade i Hong Kong för en vecka sedan. Vad i hela friden var det som hände egentligen? Eller är det helt enkelt så att ingen har haft tid att fixa maskinen ännu?
Något med motorn enligt @011430121 om jag kommer ihåg rätt. Kan ju vara mycket som har gått sönder eller reservdel som är svår att få tag på.LN-RKR verkar fortfarande stå på backen i Hong Kong. Åtminstone har inte fr24 registrerat att den varit uppe och rört på sig sedan den landade i Hong Kong för en vecka sedan. Vad i hela friden var det som hände egentligen? Eller är det helt enkelt så att ingen har haft tid att fixa maskinen ännu?
Enligt ExpertFlyer går 963 i morgon torsdag och returen på fredag med LN-RKP. Däremot ligger 333 inlagd både till Chicago och Hongkong på fredag.Ja riktigt mysko, undra vad SAS flyger ner med nu torsdag SK963. Blir ju dubbla kärror där nere igen.. när dom väl får liv i RKR.
Enligt CHECK-IN.dk så står maskinen fortfarande kvar i HKGNågot med motorn enligt @011430121 om jag kommer ihåg rätt. Kan ju vara mycket som har gått sönder eller reservdel som är svår att få tag på.