Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Mr Basic

Medlem
Vill minnas att jag hade en bokning t/r till lax en söndag som ändrades till måndag pga lanseringen av arn-mia-arn 1 avgång per vecka på just söndagar. Kan dock ha fel.

Med tanke på att SAS har så mkt long haul-kapacitet till övers, gäller det att pressa in t ex MIA de dagar LAX inte går ;):D
 

WongHauw

Medlem
Färska nyheter från LAX (frugan) berättar att dagens SK940 blir en ersättningskärra. Tydligen utan wi-fi och skärmar (!). Undrar om det är samma hårdvara som SAS använt mellan CPH och BOS.

De erbjuder redan resekrediter och hotelbokningar för folk som frivilligt bokar om. Frugan tar nog detta men kanske då är man inte kvalificerad till EU 261/2004 trots 24 timmars försening?
 

AABack2ARN

Medlem
LN-RKR verkar fortfarande stå på backen i Hong Kong. Åtminstone har inte fr24 registrerat att den varit uppe och rört på sig sedan den landade i Hong Kong för en vecka sedan. Vad i hela friden var det som hände egentligen? Eller är det helt enkelt så att ingen har haft tid att fixa maskinen ännu?
 

palmen

Moderator
Färska nyheter från LAX (frugan) berättar att dagens SK940 blir en ersättningskärra. Tydligen utan wi-fi och skärmar (!). Undrar om det är samma hårdvara som SAS använt mellan CPH och BOS.

De erbjuder redan resekrediter och hotelbokningar för folk som frivilligt bokar om. Frugan tar nog detta men kanske då är man inte kvalificerad till EU 261/2004 trots 24 timmars försening?
Om du frivilligt väljer att bli 24h sen så får du inte ersättning enligt 261/2004. Åker du med den avgång du är bokad på och det blir försening eller inställd flight kan du ha ett case. EU 261/2004 ersätter inget för att det är ett plan med sämre hårdvara ombord och saknar wifi.

Att LN-RKP ska köra en LAX vända har varit känt i ungefär ett dygn, tidigare körde den någon vända till Hong Kong också de senaste dagarna.

Det finns dock skärmar ombord förutom i plus, där får man en tablet med lite filmer man kan titta på.
 

RobHK

Medlem
LN-RKR verkar fortfarande stå på backen i Hong Kong. Åtminstone har inte fr24 registrerat att den varit uppe och rört på sig sedan den landade i Hong Kong för en vecka sedan. Vad i hela friden var det som hände egentligen? Eller är det helt enkelt så att ingen har haft tid att fixa maskinen ännu?

Ja riktigt mysko, undra vad SAS flyger ner med nu torsdag SK963. Blir ju dubbla kärror där nere igen.. när dom väl får liv i RKR.
 

palmen

Moderator
LN-RKR verkar fortfarande stå på backen i Hong Kong. Åtminstone har inte fr24 registrerat att den varit uppe och rört på sig sedan den landade i Hong Kong för en vecka sedan. Vad i hela friden var det som hände egentligen? Eller är det helt enkelt så att ingen har haft tid att fixa maskinen ännu?
Något med motorn enligt @011430121 om jag kommer ihåg rätt. Kan ju vara mycket som har gått sönder eller reservdel som är svår att få tag på.
 

KalleSus

Medlem
Ja riktigt mysko, undra vad SAS flyger ner med nu torsdag SK963. Blir ju dubbla kärror där nere igen.. när dom väl får liv i RKR.
Enligt ExpertFlyer går 963 i morgon torsdag och returen på fredag med LN-RKP. Däremot ligger 333 inlagd både till Chicago och Hongkong på fredag.
Om det betyder att LN-RKR är tillbaka, eller att läget är fortsatt oklart - är just oklart.
 
Toppen