Tittar man på historiken för en individ verkar det vara så att EWR och LAX slingas under några dagar därefter är det dags för lite TLC (Tender Loving Care) innan samma individ hamnar på en annan slingning (mest troligt HKG och ORD om det är ett plan som håller till i Stockholm).
Tidigare var det vanligt att planen bytte destination i EWR: planet från Stockholm åkte tillbaka till Köpenhamn.
Självklart skapar en stor försening ringar på vattnet men det finns lite slack i systemet som gör att det går att köra ikapp. Dock är dagens tabell tuffare än tidigare då planen är mer i luften och mindre på backen. Schemalagd turnaround verkar ligga på 2-2,5h vilket är ungefär vad markpersonalen behöver för att vända ett plan. Så ikappkörningen verkar mest ske om flygtiden blir kortare än planerat eller i samband med service. Och fixar man inte det på detta sätt tar man till LAN-kärran
Innan expansion stod planen drygt 3 timmar på backen i Stockholm och upp till 5 timmar på backen i exempelvis New York vilket gav betydligt större möjligheter att komma ikapp en försening.