Senaste nytt

Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

AABack2ARN

Medlem
Enligt arlanda.se finns det en flight SK939 till Los Angeles i morgon (julafton) som avgår 13:45. Borde väl vara en extrainsatt maskin om den flighten inte normalt beflygs på lördagar. Vet dock inte om den kommer gå hem från Los Angeles eller stanna kvar där.

Vad bra att hon inte valde norsken i alla fall... Vem vet när hon skulle vara framme i Sverige!

Anar jag ett spår av ironi här ;)

Hoppas hon kommer till Sverige så snart som möjligt.
 

Andreas013

Medlem
Någon som vet varför LN-RKP körde sk907/908 igår?

Ser gärna att den håller sig på marken eftersom jag precis fått plusgrade till C på sk935 imorgon.

9eac9581c9c1f6aeb399f3ca7f358313.png
 

krasnyj

Medlem
Fick precis två SMS från SAS att SK909 till EWR fått ny avgångstid. Först gave de mig 17:00 och andra gav mig avgångstid 17:10 från CPH (normal tid 10:40).
Finns det något jag kan göra här gällande ersättning osv?
 

Brandten

Medlem
Fick precis två SMS från SAS att SK909 till EWR fått ny avgångstid. Först gave de mig 17:00 och andra gav mig avgångstid 17:10 från CPH (normal tid 10:40).
Finns det något jag kan göra här gällande ersättning osv?
Låter någon annan svara gällande ersättning men kan du inte bara be om flyg upp till Stockholm och hoppa på SK903? Eller SK907 från Oslo. Då blir du iallafall inte så försenad till slutdestination.
 

NotRyan

Medlem
Fick precis två SMS från SAS att SK909 till EWR fått ny avgångstid. Först gave de mig 17:00 och andra gav mig avgångstid 17:10 från CPH (normal tid 10:40).
Finns det något jag kan göra här gällande ersättning osv?

Ja, troligtvis är du berättigad till kompensation, det beror lite på orsaken. I alla fall ska du begära ersättning, sen är det upp till SAS att bevisa att du inte skall ha det om dom nu skulle anse att det beror på extraordinära orsaker (vilket är väldigt få saker som kvalar in som, ex. väder).
 

AABack2ARN

Medlem
Det verkar finnas plats kvar på både SK903 och SK907 - vet dock inte hur det ser ut på planen till ARN respektive OSL. Om du stannar kvar på SK909 kommer du troligen få en ganska "behaglig" flygning då planet (enligt seatmap) har väldigt många platser lediga. Givetvis är det många som ännu inte checkat in och valt plats men i businesskabinen var det kanske 8 platser upptagna.
 

krasnyj

Medlem
Är på väg till Kastrup nu. Är framme 08:55 så jag tror inte att jag hinner byta rutt. Men hoppas på att kunna köra lite EB för en upgrade, fick ingen på "auktionen". Får ta ett snack med personalen när jag kommer fram. Dock lite surt att behöva vänta närmare 6-7 timmar på Kastrup. Tackar för info!
 
Toppen