Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av agehall, 29 Juni 2012.

1. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag blev just uppringd av SAS DK (imponerande!) som meddelade att SK973 blir kvar på CPH över natten. De hade tydligen redan ordnat med hotell åt mig och allt, så det är bara att flyga ner och vänta på CPH.

Tydligen ska kärran gå 0830 imorgon bitti.

---
    Originalrubrik: SK973 blir försenad idag
    Ändrad av AHO

Last edited by a moderator: 23 Juli 2012
    1 person likes this.
  2. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var imponerande! Det är ju bra service i alla fall, även om det innebär en försening.

3. pep

pep Medlem

Det er lige praecis det at SAS kan (en del andet er sat over styr i de senere aar)! De er ogsaa flinke til at booke om ved forsinkelser, hvor man faar valgmuligheder. Hvis noget gaar galt gaar support-systemet igang! Jeg har oplevet forsinkelser med SQ (5 star) og TG (4 star) som blev haandteret meget daarligt! Hotel: Jeg bliver helt misundelig. Skal du bo paa Radisson eller Hilton ?

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Bra att de är pro-aktiva :). Men ännu bättre kan de! Långa förseningar är enligt domslut att räkna som inställt flyg så då har du rätt att bli ombokad till annat flyg som tar dig till Bangkok i tid.

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade inte tid att prata så länge med kvinnan som ringde, så jag sa att jag reder ut allt när jag kommer till ARN i eftermiddag. Det spelar egentligen ingen större roll för mig ifall jag kommer fram till TPE (som är min slutdestination) imorgon eller på söndag. Jag behöver inte vara där förens på onsdag egentligen, men jag ska se vad de kan prestera när man pressar dem lite.

1 person likes this.
  6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man tycker ju att de kunde ha frågat direkt när de ringde upp om du ville bli ombokade eller inte. Det borde inte vara några problem att hitta en alternativ routing med Star alliance.

7. Du har aldrig åkt med Singapore Airlines(SQ) förut, eller hur?
    Passa på och pressa på SAS att rerouta dig via London eller Frankfurt med SQ.:)
    Via Köpenham kan man inte riktigt motivera då de inte flyger förran Lördag.

Last edited: 29 Juni 2012
    1 person likes this.
  8. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad var anledningen till att planet blir kvar på CPH? Alltså inte bara svaret "tekniskt fel"... Beroende på orsaken har du ju eventuellt rätt till ekonomisk ersättning, utöver självklarheter som att de bokar in dig på ett annat flyg och står för eventuella hotellbokningar.

Visst är det bra att de ringer upp. Men ännu bättre vore det ju om de faktiskt följde de lagar och regler som reglerar sådana här händelser.

9. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS verkar ha problem igen men någon av sina A340
    Tokyo har varit sena denna vecka, EWR inställd
    Läste på en dansk sida att 2011 inställde SAS över 100 av sina avgångar med 330/340 i genom snitt var 3;e dag
    SAS har ju igen reserv kapacitet på sina långlinjer
    Ha en trevlig resa agehall, vilken klass kommer Du att åka i?

10. Problem var tredje dag i snitt på longhaul låter inte speciellt bra.
    Sparar de pengar från underhåll? eller teknikern(både inom SAS och outsourcad) inte är duktiga att förebygga felet?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!