Senaste nytt

Inspirationstråd - Maximera Eurobonus-award

palmen

Moderator
Hur mycket omväg kan man göra på en enkelresa på EB poäng??
Jag bokade ju nyligen en enkel till Jakarta från Bali vilket ju är en rejäl omväg.

Ka man för att hårddra det boka en enkel i business från Göteborg till Stockholm via Istanbul, Warszawa , London, Wien, Berlin, München och Zürich ?:) För 30000 EB poäng??
Det skulle ju kunna bli en rolig vecka.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Edit:
Eller varför inte motsvarande i Nordamerika zonen eller flärran östern zonen
Det brukar finnas gränser för hur lång omväg man får flyga till sin destination. Ofta är det max 25% extra på betalda biljetter, var gränsen ligger på bonusbiljetter har jag ingen aning om men är 99.9999999% säker på att du inte kan flyga sådär, rejäl backtracking och 23 gånger så lång sträcka som att flyga raka vägen.
Flyga ARN-CPH-GOT lär du dock kunna göra eller ARN-OSL-GOT

Att flyga DPS-CGK går inte att göra med star alliance så du måste flyga en annan väg och då är det också tillåtet med en längre omväg för att ta en connection. Vägen via Singapore är då närmsta vägen mig veterligen.
 

Glenn E

Medlem
Det brukar finnas gränser för hur lång omväg man får flyga till sin destination. Ofta är det max 25% extra på betalda biljetter, var gränsen ligger på bonusbiljetter har jag ingen aning om men är 99.9999999% säker på att du inte kan flyga sådär, rejäl backtracking och 23 gånger så lång sträcka som att flyga raka vägen.
Flyga ARN-CPH-GOT lär du dock kunna göra eller ARN-OSL-GOT
Det varierar på beroende på program men eurobonus har ingen sådan uttalad gräns.
Någon här som eventuellt blev inspirerad får prova.:)
Jag har för mig att någon på BC.se bokade Göteborg-Wien-Zurich-Stockholm för några år sedan för det var fullt på flyget direkt eller om det var inställt.
 

palmen

Moderator
Det varierar på beroende på program men eurobonus har ingen sådan uttalad gräns.
Någon här som eventuellt blev inspirerad får prova.:)
Jag har för mig att någon på BC.se bokade Göteborg-Wien-Zurich-Stockholm för några år sedan för det var fullt på flyget direkt eller om det var inställt.
Det var jacob som flög så, tror dock inte det framgick om han bokade en enkel eller tur och retur.
Flyga den sträckan som en open jaw med Wien eller Zurich som destination ska inte vara några problem.

Den routing du uppgav ovan kommer du nog aldrig få igenom, ungefär samma sak som att du inte kan flyga till New York via San Francisco/Los Angeles. Computer says no.
Även om det inte finns en uttalad gräns så är jag övertygad om att du inte får ta en omväg på 23x sträckan.
Och som @Dr. Miles påtalade så flyger du via en dyrare zon (europa) på väg till Göteborg vilket inte är tillåtet.
 

Glenn E

Medlem
Det var jacob som flög så, tror dock inte det framgick om han bokade en enkel eller tur och retur.
Flyga den sträckan som en open jaw med Wien eller Zurich som destination ska inte vara några problem.

Den routing du uppgav ovan kommer du nog aldrig få igenom, ungefär samma sak som att du inte kan flyga till New York via San Francisco/Los Angeles. Computer says no.
Även om det inte finns en uttalad gräns så är jag övertygad om att du inte får ta en omväg på 23x sträckan.
Och som @Dr. Miles påtalade så flyger du via en dyrare zon (europa) på väg till Göteborg vilket inte är tillåtet.
Den är möjligt att man skulle få åka mellan Göteborg och Köpenhamn istället för Stockholm för att domestic europe är en egen zon.

Rubriken på den här tråden är ju att maximera poängen.
Att ha Vien eller Zürich som destination tycker inte jag är någon maximering.
Läs första inlägget i tråden så finns det en bra maximering.
Dessutom som jag har skrivit åkte jag inte Bali-Singapore- Jakarta som är den närmsta vägen utan jag åkte via Bangkok också.
Därav inlägget
 

palmen

Moderator
Den är möjligt att man skulle få åka mellan Göteborg och Köpenhamn istället för Stockholm för att domestic europe är en egen zon.

Rubriken på den här tråden är ju att maximera poängen.
Att ha Vien eller Zürich som destination tycker inte jag är någon maximering.
Läs första inlägget i tråden så finns det en bra maximering.
Dessutom som jag har skrivit åkte jag inte Bali-Singapore- Jakarta som är den närmsta vägen utan jag åkte via Bangkok också.
Därav inlägget
Om det är en maximering eller inte låter jag vara osagt. Jacob bokade som sagt en sådan resa, men den kan ha varit betald eller uppdelad som tur och retur, dvs inte maximerad på något sätt. Min kommentar om detta var bara att det är ett möjligt sätt som den resan bokades, den behöver itne ha boakts som award mellan Stockholm och Göteborg
 
Toppen