Inspiration sökes - weekend hösten 2016

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Holgersson, 27 Januari 2016.

1. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vänner!

Dags att boka en weekend hösten 2016 för mig och frugan. Förra hösten blev det en weekend i Tokyo.

USA brukar vi avverka under längre perioder så det är inte aktuellt då det blir 3 veckor där i mars.

Söker nu inspiration för en weekend typ fyra dagar med resa inräknat dvs ca två hotellnätter på destinationen.

Funderingar finns på Sydafrika, tips, tankar eller idéer mottages gärna. (Allt från flyg, boende och aktiviteter)

Eller förslag på andra destinationer, gärna något lite annorlunda...

Gillar relativt avlägsna resmål även för en weekend.

Let your inspiration flow!

2. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rio?
    Chile?

Holgersson gillar detta.
  3. Använd gärna mallen som finns tillgänglig - Blir lättare för alla då!

Jakob Österberg gillar detta.
  4. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brasilien brukar ha bra pris då, om det inte krockar med någon av alla deras sportevenemang. Jag var i Rio i höstas, och det var skönt både i luft och vatten, utan att vara för varmt.

Holgersson gillar detta.
  6. Holgersson

Holgersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det ska jag absolut göra när jag ska leta biljetter, nu letar jag mer inspiration i form av kontinent, land, resmål eller upplevelse. Eller har jag missat någon mall även för detta?

Tackar för övrigt för tipsen, Sydamerika kanske kan funka som weekend med lite planering...

Vore förvisso nice att pricka in något orest land från kartan.

7. Halle

Halle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Svalbard kanske? Titta på isbjörnar och njuta av underbar natur. Ligger på min att göra-lista

Holgersson gillar detta.
  8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tar gärna Kuala Lumpur då hotellen är mycket prisvärda.

JohnnyWilde och Holgersson gillar detta.
  9. Airbuspilot

Airbuspilot Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    New Delhi om du inte varit där. Oerhörda kontraster med ett slags ordnat kaos. Häftigt att bara vara där och se allt och känna dofterna. Ni kan se Red Fort och shoppa annorlunda saker väldigt billigt. Eller ta tåget till Agra och besöka Taj Mahal. Bara upplevelsen på Delhis centralstation en tidig morgon är en upplevelse i sig. Prata aldrig med s.k guider och se upp för skoputsare som kladdar ner skorna för att få jobb. Åk inte riksha utan vanlig taxi med fastställt pris. Bra hotell utanför centrum är Sheraton eller Taj Palace som ligger precis bredvid.
    Indien och Delhi är en hisnande upplevelse första gången!

Mvh

10. Matsson

Matsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Singapore skulle jag ha valt, möjligen behövs någon extra dag .

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!