Senaste nytt

Inskickade förslag till My SAS Idea

Jonas C

Medlem
Helikopter är nog det sista SAS har råd med, om de nu inte ens vill bjuda på vatten… Med tanke på att tåget tar 10-20 minuter så ser jag inte någon större tidsbesparing med helikopter.
 
Helikopter är nog det sista SAS har råd med, om de nu inte ens vill bjuda på vatten… Med tanke på att tåget tar 10-20 minuter så ser jag inte någon större tidsbesparing med helikopter.

+1 ... Verkar långt mer besvärligt (och dyrare!) än att gå ner och ta tåget som går hela tiden och som sagt tar max 20 min. ;)
Och om nu tåget är försenat och du har råd att betala för helikopter transfer kanske du kan ta en taxi istället, tar heller inte särskilt lång tid.
 
Last edited:

twiggs

Medlem
Helikopter mellan hamnen i Malmö (eller Helsingborg/Halmstad och CPH).. Det var underbara tider det!!!! :D

Tror att en biljett kostade 3600 t/r när linjen var ny. Om man bokade minst 7 dagar innan och hade en lördag mellan resorna. Och givetvis högsta biljettklass ut från CPH. Att resa över dagen med helikopter kostade mer än själva C-klassbiljetten från CPH som var obligatorisk på den tiden!

Undrar vem som hade gått med på att betala sådana priser i dagens läge, när både tåg och taxi finns? :confused:

Tillagt:
Ska se om jag inte kan rota fram någon bild från spektaklet (dvs mig själv plus helikopter i antingen 80- eller 90-talsstil)!
 
Last edited:

nilsson

Medlem
+1 ... Verkar långt mer besvärligt (och dyrare!) än att gå ner och ta tåget som går hela tiden och som sagt tar max 20 min. ;)
Och om nu tåget är försenat och du har råd att betala för helikopter transfer kanske du kan ta en taxi istället, tar heller inte särskilt lång tid.

Linjeflyg med helikopter på sådan sträcka borde gå att ordna för 500-1000 kronor per passagerare. Problemet är väl att få passagerare till de priserna, speciellt om det är besvärligare än tåget.
 

Palazzi

Medlem
Söder om Vänern/Vättern går ju tågen ganska snabbt till Malmö, och om man bor norrut (eller i Norge/Finland) flyger man rätt enkelt via ARN direkt till MMX. Själv föredrar jag dock CPH...

Säkerligen en kul upplevelse med helikopter, men jag tycker att transportförbindelserna landvägen fungerar bra.
 
Toppen