Senaste nytt

Inrikes/Utrikes på Landvetter. Dina förslag, idéer och observationer....

MarcusC

Medlem
Gate 17 har ju i stort sett inga sitt/väntplatser. Kanske läge att ha mindre plan där främst, typ Canadair,Embraer, Dash, Avro..ser ut som man till viss del styr det så redan idag. 15& 16 har ju fler sittplatser i varje fall.
 
Hej, och välkommen tillbaka till GOT. Jag förstår att du är här ofta. Vi får nog boka en kaffe eller så ;)

Ge mig lite feedback på gate allokering. Just nu pågår ett intensivt arbete med att hitta smarta nya lösningar så kom med förslag.

Att inrikes måste gå inrikes är ett sätt att säkra upp den snabba inrikesprodukten som vi har. Jag tror inte att några av våra pendlare skulle uppskatta om vi släppte på ett plan med 180 charterresenärer precis framför i flödet...

-Fredrik

Nu har jag sprungit runt där en del måste jag få säga. och ja det enda som känns ogenomtänkt är gate allokering. Och att vi inrikesresenärer fortfarande måste gå genom inrikes security. Känns onödigt stökigt för mig som vill till loungen på morgonen.
 

jsn

Medlem
Jag har ett par kommit in med sista flighten från CPH, och passat på att gå på toaletten innan jag satt mig i bilen för en tvåtimmarsresa. Toaletterna närmast utgången mot bagagehanteringen ser nyrenoverade och fräscha ut, men de gånger jag varit på dessa så har det luktat gammalt inpyrt piss, typ en riktigt gammal pissoar :( Jag vet inte om ventilationen är avslagen såpass sent på kvällen, men det känns inte fräscht eller trevligt :(
 

twiggs

Medlem
Att inrikes måste gå inrikes är ett sätt att säkra upp den snabba inrikesprodukten som vi har. Jag tror inte att några av våra pendlare skulle uppskatta om vi släppte på ett plan med 180 charterresenärer precis framför i flödet...

Att tillåta samtliga passagerare på det som idag är säkerhetskontroll för utrikes resor men bara inrikesresenärer i den som ligger i före detta inrikeshallen kanske vore något? Då kan man tillfredsställa såväl pendlare som shoppingsugna tänker jag.
 
Tack! Den tar jag till ansvarig chef direkt.

-Fredrik

Jag har ett par kommit in med sista flighten från CPH, och passat på att gå på toaletten innan jag satt mig i bilen för en tvåtimmarsresa. Toaletterna närmast utgången mot bagagehanteringen ser nyrenoverade och fräscha ut, men de gånger jag varit på dessa så har det luktat gammalt inpyrt piss, typ en riktigt gammal pissoar :( Jag vet inte om ventilationen är avslagen såpass sent på kvällen, men det känns inte fräscht eller trevligt :(
 

Funcadelic

Medlem
Att tillåta samtliga passagerare på det som idag är säkerhetskontroll för utrikes resor men bara inrikesresenärer i den som ligger i före detta inrikeshallen kanske vore något? Då kan man tillfredsställa såväl pendlare som shoppingsugna tänker jag.

Detta håller jag med om.

En annan observation: I morse fick jag först gå från gate 13 till utgången, för att sedan gå tillbaka till utanför inrikesterminalen där taxibilen stod. Taxichauffören ursäktade sig mycket, och förklarade att sedan alla kommer ut på samma ställe finns inte tillräckligt med taxiparkering framför "utrikes".
 

gunry

Medlem
En annan observation: I morse fick jag först gå från gate 13 till utgången, för att sedan gå tillbaka till utanför inrikesterminalen där taxibilen stod. Taxichauffören ursäktade sig mycket, och förklarade att sedan alla kommer ut på samma ställe finns inte tillräckligt med taxiparkering framför "utrikes".

Hade samma upplevelse förra veckan. Utöver den extra gångvägen hamnade jag i ett kaos av (vad som kändes som) 42 fulla charterplan. Tog någon minut innan jag hittade min taxichaufför. Oavsett om detta var en tillfällighet så är tiden från planet till taxin kraftigt förlängd.

Jag förutsätter att gate-valen för inrikes inte kommer bli särskilt annorlunda i framtiden eftersom att man enligt Fredrik från Landvetter ovan vill fortsätta att ha en snabb inrikesprodukt. Då kan man väl inte tvinga inrikespassagerarna att fortsätta gå separat säkerhetskontroll? Eller ska man släppa av passagerare, byta gate, och släppa på nya?

Alternativet är att man skulle kunna gå ut vid gamla inrikesutgången om man hade ett inrikes boarding pass, men det kanske inte går att lösa?
 
Hej, den tar jag med mig till vår ansvarig för angöringen. Låter konstigt att det inte får plats, vi har avdelat extra plats. Återkommer.

-Fredrik

Detta håller jag med om.

En annan observation: I morse fick jag först gå från gate 13 till utgången, för att sedan gå tillbaka till utanför inrikesterminalen där taxibilen stod. Taxichauffören ursäktade sig mycket, och förklarade att sedan alla kommer ut på samma ställe finns inte tillräckligt med taxiparkering framför "utrikes".
 
Hej, gå ut om annat boarding kort fungerar inte då tullen kräver att alla går ut på samma ställe om vi blandar. Du kan ju resa med dubbla boardingkort också.

- Fredrik
 
Toppen