Senaste nytt

Inofficiellt möte på Gröna Lund, 14:00 idag!

MegaFlyer

Medlem
Visst kan man leta svårigheter m/problem i alla situationer. Mitt inlägg var en reflektion kring hur SAS potentiellt skulle kunna lyfta sitt event.

Alkohollagen går att följa utan problem - dvs ingen servering innan kl. 12 (då Grönans egna barer öppnar) och ingen alkohol utan motprestation (fungerar perfekt på olika mässor och importörerna har stenkoll på detaljerna).

Annars är det upp till varje individ att använda sitt omdöme om man vill smaka/dricka alkohol eller inte. Måste också tillägga att målgruppen EBG och EBD känns ganska, om inte mycket, 'safe' gällande bra omdöme om vilka signaler man skickar till sina barn, om jag får höfta utan några vetenskapliga unersökningar.
 
  • Gilla
Reactions: SFC

Thornado

Medlem
När det gäller information kring SAS egna produkter och tjänster så får man ju komma ihåg att det hölls ett annat event som hade ett sådant fokus (Meet and Greet på Grand) väldigt nyligt.
Min tolkning av Grönan-eventet är att det ordnas för att ge en känsla av att man "ger tillbaka" lite till familjerna där en eller båda föräldrarna reser och är borta ofta. Jag tycker därför att det är helt rätt att inte lägga in en massa annat program en dag som denna då Grönan i sig erbjuder gott om underhållning.
 

Bryant

Medlem
Jag var på grönan med familjen (misstänker att fler var det) och de skulle ha exakt 0 intresse av att lyssna på en föredragning av något slag.

Tid slösas bort ändå på grönan, 30 min kö till nyckelpigan med en 2 åring...

Jag tror inte att SAS hade vunnit något på att köra extranummer.

Fel plats, tid och crowd.
 
Toppen