Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass.se-träff på London Heathrow - lördagen den 12 september kl 10:00

Ricci

Medlem
Utbudet av mat varierade mellan de olika loungerna, men en sak som var genomgående i samtliga var att de serverades cheddarost, brieost, och grönmögelost med marmelad, det fanns kallskuret i from av skinka, salami och morotsstavar, gurkstavar samt fingersandwich, för mig kändes detta väldigt engelskt.

Jag hade nog mest sett framemot att besöka SQ loungen, men blev besviken, det kanske berodde på att vi kom strax före en avgång med en A 380 och efter drygt en timme där efter var det en avgång med en Boeing 777, inte lätt att hitta plats. Det var frukost som serverades när vi var där, typisk Engelskfrukost med äggröra bacon, korv, stekpotatis osv.
Innan vi gick från loungen så slank det ner en Singapore Sling.

UA loungen ligger ca 3 minuter promenad från SQ loungen och enligt mitt tycke den bästa av lounger vi besökte. Lunch serveringen hade kommit igång, pasta, någon kryddstark köttfärsrätt, stor salladsbuffé samt en kakbuffé. Stor bardisk med "allt" man kan dricka ink Champagne, personalen som dukade av borden frågad om man ville ha något mer at dricka och serverade även detta vid bordet.
Loungen kändes ljus och modern.

AC loungen ligger mittemot SQ loungen, rustikt inredd med träväggar av lönnträd, när vi kom så var det Bording till Toronto och avgången var med en Boeing 777, helt plötsligt så blev det folktomt i loungen, värdinnorna i loungen informerade att man hade 11 avgångar om dagen.
Maten var ingen höjdare enligt min mening, dock fanns det en baguettroster, man gjorde en fylld baguett med innerhåll, så grädde en värdinna denna till en varmmacka. En liten bar där även barvärden hällde upp vin.

LH loungen ligger i A piren och från den piren avgår SAS mestadels. Efter registrering så passarar man Business Loungen för att komma in i Senator Loungen, traditionell LH lounge stil.
LH är det enda bolag med lounge som inte har långlinjer från LHR, pasta, kycklingrätter, köttfärsröra när vi var i loungen så ändrades det lite av utbudet, det kom in tyskt kallskuret med lufttorkad skinka osv. Typisk LH utbud av desserter chokladmousser, dock saknades de typiska enkelskakonfekten som alltid finns i LH loungerna, måste erkänna jag hade förväntat mig wienerkorvar. Noterade att alla rätter hade namnskyltar men bara på tyska, det fanns ingen bardisk utan var det självservering av drickat. Vad jag kunde se så var utbudet i Businessloungen exakt densamma.

Förmodligen har jag glömt något eller blandat ihop saker, men då kommer mina medresenärer att påpeka detta.

Jag tyckte det var en bra sammanfattning.
Ett tillägg vara att jag kom till SQ loungen strax innan Kl.13 och då var det halvfullt i loungen och 15min senare blev boardning till 13:35 flighten (777-300) så var det nästan tomt på folk. Det serverades då lunch i loungen.

Har man mer än 2 timmars väntan på ett flyg så är det värt att gå över till T2B annars tycker jag Lufthansa räcker (dvs att lägga totalt 30min på att gå..)
 

Brandten

Medlem
Någon som är sugen på en favorit i repris? Samma datum fast omvänd ordning. Befinner mig på LHR 9/12 på kvällen då min SK kärra går 21:05.
 
Toppen