Senaste nytt

Inofficiell BusinessClass sällskapsresa till Dubai med Qatar Airways för 6.000 SEK.Vill ni vara med?

Dr. Miles

Expert
Går det inte att hålla en bokning i 24h innan den betalas och biljetteras? Har något svagt minne att det går under bokningsprocessen?
I så fall kan deltagare få max 24h på att betala till den som bokar. Annars avbokar man bara.
Men jag skulle inte heller skicka pengar till en medlem som är helt okänd för mig.
För Qatar Airways gäller det endast för avresa från USA.
 

Dr. Miles

Expert
Ni får väl ta en träff på monks eller annat ställe och göra upp allt med bokningar och pengar face to face.
Ja, bara att alla måste bestämma sig när man åker och någon måste betala för minst 7 personer senast 2016-SEP-05.
Ju längre tiden går desto svårare att hitta R klass tillgängligheten på önskade datum. (Vi pratar om minst 7 platser i R klass på alla flighter)
 

lillemannen

Medlem
Jag kan vara betalningsansvarig under förutsättning att jag kan åka och att medlemmen blir godkänd av mig om jag inte vet vem som är bakom nicknamnet :)
Som det ser ut nu kan jag inte v16
 
Problemet med betalningsansvarig löses väl lätt med att alla skickar över en bild på sitt pass eller liknande. Man behöver ju ändå ett namn till bokningen. Jag kan också tänka mig att vara betalningsansvarig om det passar med tider för mig osv. Just betalningsansvaret känns som ett mindre problem.
 

Delayed

Medlem
Problemet med betalningsansvarig löses väl lätt med att alla skickar över en bild på sitt pass eller liknande.
Förhoppningsvis har du rätt och det fungerar säkert bra så länge bara ärliga personer med både betalningsvilja och betalningsförmåga anmäler sig. Om "oturen" är framme och någon komplett omoralisk stamkund hos Kronkalle anmäler sig, tror jag dock inte att passkopian hjälper dig ett dugg.
 
Förhoppningsvis har du rätt och det fungerar säkert bra så länge bara ärliga personer med både betalningsvilja och betalningsförmåga anmäler sig. Om "oturen" är framme och någon komplett omoralisk stamkund hos Kronkalle anmäler sig, tror jag dock inte att passkopian hjälper dig ett dugg.
Sant. Dock snabbt löst med ett samtal till Kronkalle och Skattmasen innan. Det är klart att det finns en risk inblandad, men den känns ändå hanterbar tycker jag.
 
Toppen