Senaste nytt

Inofficiell BC träff Tokyo: 15-17 JUN 2018

Dr. Miles

Expert
Jag åker till Japan i juni och ska jobba lite där men sedan har jag lite tid över efter det.
Om någon råkar att vara i Tokyo, så kan vi ta en liten träff med guidad tur.

Min plånbok tillåter inte någon Kobebiff eller bukfett av tonfisk så det lär bli på något billigt ställe, kanske med Nomihoudai (free flow). ;)

Datum: mellan fredag 15 - söndag 17 juni 2018
Plats: Tokyo (detaljerad plats kommer att informeras senare)
 

Dr. Miles

Expert
Kan inte heller i juni. Har massa jobb då. November låter bättre!
Jag är med största sannolikhet i Beijing då, så kan kanske vara möjligt att titta över till Japan en sväng.
Jag kommer att delta en mässa i Kina i början av november 2018 (det är därför jag inte kan delta BC träffen i Barcelona varje år) så att det kan bli via Beijing eller Shanghai när jag åker till Japan.
 

Dr. Miles

Expert
Är inte det betalningen för den guidade turen!? -Free flow Kobebiff!
Om man går till en fel bar då kostar en flaska Dom Perignon Reserve de L'Abbaye (så kallad Dom Peri Gold i Japan) runt 400.000 JPY (ca 32.500 SEK).

På amazon.co.jp kan man köpa samma champagne för ca 100.000 JPY.
Amazon.co.jp: ドン・ペリニヨン 白ワイン ドンペリニヨン レゼルヴ ラベイ(ドンペリゴールド) 1993(白)750ml [木箱入り] 通販: 食品・飲料・お酒
 

Thornado

Medlem
Jag kommer att delta en mässa i Kina i början av november 2018 (det är därför jag inte kan delta BC träffen i Barcelona varje år) så att det kan bli via Beijing eller Shanghai när jag åker till Japan.

OK. Jag behöver vara i Stockholm första helgen i november, men åker sen till Kina 2-3 veckor. Har inte bestämt exakta datum än, men ska boka nu under F&F-kampanjen.
 
Toppen