Inofficiell BC-träff med ny Champagne 26/5. Veuve Cliqout Pop-up Store Stockholm

Diskussion i 'Övrigt' startad av ESSA, 14 Maj 2015.

1. ESSA

ESSA Medlem

När jag var in i butiken förra veckan fick jag veta att de skulle vara först ut med att släppa en ny Champagne.
    Pop Up butiken ligger på Mäster Samuelsgatan 5 i Stockholm.
    Från början var informationen att släppet skulle ske den 26/5, därav valt datum. Nu hade jag blivit felinformerad men vi håller oss ändå kvar på den 26:e eftersom det ändå inte planerats något specie

Jag kommer gå dit då och jag är övertygad om att det finns fler här på forumet som vill haka på.
    En inofficiell BC träff med bubbel för ovanligheternas skull. ;-)

Väninna och jag på plats kl 18. (Ändrat tiden till något senare då förhoppningsvis fler har möjlighet att dyka upp)

Kommer
    @ESSA
    ESSA´s väninna
    flum

Kanske

Kommer inte

Bifogade filer:

Last edited: 19 Maj 2015
    Kricka gillar detta.
  2. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad är VCP?

ESSA gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Veuve Cliqout Pop-up store.

ESSA gillar detta.
  4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bjuder de på gratis skumpa? Annars är det väl bara Systembolaget som får sälja alkohol i Sverige. Eller är det Veuve Cliquot Pop-up store powered by Systembolaget?

5. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De kan väl ha en bar som vilka andra? Finns ju Ardbeg Room också exempelvis. :)

ESSA gillar detta.
  6. ESSA

ESSA Medlem

image.jpg När jag och min väninna var där förra veckan sålde de deras brut för 99kr/glaset. Vad som händer på lanseringsdagen vet jag inte. De erbjuder också smårätter från intilliggande Wienercaféet.
    Att komma dit för champagnen är en anledning. Att handla deras produkter en annan.
    Läcker butik som jag saknar här i Stockholm. Synd att det bara är en PopUp Store...
    image.jpg

Gus gillar detta.
  7. 99 riksdaler är rena fyndet då ett glas oftast kostar runt 140:- i det omårdet. Hade varit kul men är frtfarande i USA

vega och ESSA gillar detta.
  8. ESSA

ESSA Medlem

Jag har blivit felinformerad har jag förstått nu.
    Tog kontakt med Moet Hennessy för mer detaljer och det visade sig att i morgon har de presslansering och från och med onsdag denna vecka kommer denna "champagne drink" finnas att köpa i glas i butiken.
    Så alltså inget specifikt event den 26/5.

Jag kommer nog att gå dit ändå med min väninna den 26/5 och vill någon möta upp oss på eftermiddagen/kvällen, hojta gärna till.
    I morgon kommer jag se om jag kan lägga upp broschyren jag fick mailad till mig här. Vet inte vad de har för regler om materialet innan presslanseringen...

Ni som är nyfikna kan alltså redan på onsdag denna vecka glida förbi butiken och testa.

Najk gillar detta.
  9. Valley

Valley Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske......
    För en gångs skull kommer jag vara i Sthlm den 26:e
    Men jag har inte bokat flyget från Oslo ännu. Misstänker att det blir lite tight med 16.00 dock.

10. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske,
    är också i huvudstaden men misstänker att 16.00 blir lite tidigt. Om det dock händer något senare på kvällen är jag intresserad av att haka på.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!