Senaste nytt

Inofficiell BC-träff med ny Champagne 26/5. Veuve Cliqout Pop-up Store Stockholm

ESSA

Medlem
När jag var in i butiken förra veckan fick jag veta att de skulle vara först ut med att släppa en ny Champagne.
Pop Up butiken ligger på Mäster Samuelsgatan 5 i Stockholm.
Från början var informationen att släppet skulle ske den 26/5, därav valt datum. Nu hade jag blivit felinformerad men vi håller oss ändå kvar på den 26:e eftersom det ändå inte planerats något specie


Jag kommer gå dit då och jag är övertygad om att det finns fler här på forumet som vill haka på.
En inofficiell BC träff med bubbel för ovanligheternas skull. ;-)

Väninna och jag på plats kl 18. (Ändrat tiden till något senare då förhoppningsvis fler har möjlighet att dyka upp)


Kommer
@ESSA
ESSA´s väninna
flum

Kanske

Kommer inte
 

Attachments

  • Leaflet RICH_GB 06.pdf
    {memory} MB · Visningar: 581
Last edited:

Jonas C

Medlem
Bjuder de på gratis skumpa? Annars är det väl bara Systembolaget som får sälja alkohol i Sverige. Eller är det Veuve Cliquot Pop-up store powered by Systembolaget?
 

ESSA

Medlem
image.jpg När jag och min väninna var där förra veckan sålde de deras brut för 99kr/glaset. Vad som händer på lanseringsdagen vet jag inte. De erbjuder också smårätter från intilliggande Wienercaféet.
Att komma dit för champagnen är en anledning. Att handla deras produkter en annan.
Läcker butik som jag saknar här i Stockholm. Synd att det bara är en PopUp Store...
image.jpg
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ESSA

Medlem
Jag har blivit felinformerad har jag förstått nu.
Tog kontakt med Moet Hennessy för mer detaljer och det visade sig att i morgon har de presslansering och från och med onsdag denna vecka kommer denna "champagne drink" finnas att köpa i glas i butiken.
Så alltså inget specifikt event den 26/5.

Jag kommer nog att gå dit ändå med min väninna den 26/5 och vill någon möta upp oss på eftermiddagen/kvällen, hojta gärna till.
I morgon kommer jag se om jag kan lägga upp broschyren jag fick mailad till mig här. Vet inte vad de har för regler om materialet innan presslanseringen...

Ni som är nyfikna kan alltså redan på onsdag denna vecka glida förbi butiken och testa.
 

Valley

Medlem
Kanske......
För en gångs skull kommer jag vara i Sthlm den 26:e
Men jag har inte bokat flyget från Oslo ännu. Misstänker att det blir lite tight med 16.00 dock.
 

flum

Medlem
Kanske,
är också i huvudstaden men misstänker att 16.00 blir lite tidigt. Om det dock händer något senare på kvällen är jag intresserad av att haka på.
 
Toppen