Senaste nytt

Inofficiell BC träff Boston 17-20/5 2018

Vax

Medlem
Hej alla BC-människor.
Missade Hongkong resan, tyvärr. Sitter nu i United loungen på SFO.
Ser i tråden ett visst intresse för Boston, vilket är en av mina mest besökta destinationer. Enligt mina "lokala källor" för Lobstern är den bäst i maj/juni.
Funderar på att själv åka över den 17-20/5, senare så krockar det med allt från skolavslutningar till midsommar.
Det brukar vara runt 20 grader och gå bra att sitta ute vid denna tiden
Priser finns just nu från under 5k i Go och under 8k i Plus för närvarande, givetvis från utresa GOT.
Business ligger på 25k men då finns alltid Swiss med F från 36k
Kommer nog att boka själv men om det finns fler som vill följa med vore det roligt, lokala resurser för lokala bokningar finns :)

Mvh
Vax
 
Maj till juni? Jag trodde soft shell-perioden börjar i juli och pågår fram till slutet av september (jag åt det till och med i början av oktober).

Det är väl till och med så att priserna är lite högre i maj för humrarna har inte vandrat inåt ännu, så utbudet är lägre än efterfrågan.

Kan kanske vara så att man har olika definitioner av vad som är bäst.

Oavsett, bra initiativ, är dock upptagen då.
 

Hachans

Medlem
Hej alla BC-människor.
Missade Hongkong resan, tyvärr. Sitter nu i United loungen på SFO.
Ser i tråden ett visst intresse för Boston, vilket är en av mina mest besökta destinationer. Enligt mina "lokala källor" för Lobstern är den bäst i maj/juni.
Funderar på att själv åka över den 17-20/5, senare så krockar det med allt från skolavslutningar till midsommar.
Det brukar vara runt 20 grader och gå bra att sitta ute vid denna tiden
Priser finns just nu från under 5k i Go och under 8k i Plus för närvarande, givetvis från utresa GOT.
Business ligger på 25k men då finns alltid Swiss med F från 36k
Kommer nog att boka själv men om det finns fler som vill följa med vore det roligt, lokala resurser för lokala bokningar finns :)

Mvh
Vax[/QUOTE


Kul!

Jag är definitivt intresserad men det är lite för tidigt att göra en committment just nu! :)
 

Johanna

Medlem
Skaldjuren serveras inte sommarmånaderna vad jag känner till.

Jag bokade en poängresa 18-21/5 så får vi se. Jag kan inte åka ut torsdag. Problemet med Boston var att hotellen var så dyra
 

palmen

Moderator
Skaldjuren serveras inte sommarmånaderna vad jag känner till.

Jag bokade en poängresa 18-21/5 så får vi se. Jag kan inte åka ut torsdag. Problemet med Boston var att hotellen var så dyra
Ja det är något som är en riktig nackdel, ofta priser upp emot 3000 kronor natten för enklare hotell. Man kan boka lite utanför city center i närheten av lokaltrafiken så blir det enkelt att ta sig in till stan.

Dollarn var rekordlåg (under året) när vi var där i höstas, vi fick dock ändå betala över 1000 per person och natt när vi var 3 som delade ett hotellrum.
 

Hachans

Medlem
Ja det är något som är en riktig nackdel, ofta priser upp emot 3000 kronor natten för enklare hotell. Man kan boka lite utanför city center i närheten av lokaltrafiken så blir det enkelt att ta sig in till stan.

Dollarn var rekordlåg (under året) när vi var där i höstas, vi fick dock ändå betala över 1000 per person och natt när vi var 3 som delade ett hotellrum.

Var som helst längs med gröna linjen är bra (finns en del hotell i Newton och Riverside t.ex) och längs med röda mot Braintree (Quincy osv). Undvik orangea (inte trevliga områden), blåa (det finns ingenting intressant öht längs den) eller röda mot Ashmont (otrevligt område). Sen finns pendeltågen såklart och pendelbåtarna också. Och så kan man ju alltid boka i Allston, Cambridge eller liknande där det kan finnas kap eftersom folk inte har koll på att Cambridge och Boston är två olika städer.

Bara mina 5 cents. Själv siktar jag på att få låna min extrafamiljs lägenhet i Downtown crossing om jag kan komma iväg... Insåg att det är Lundakarnevalen samtidigt...
 

Vax

Medlem
Maj till juni? Jag trodde soft shell-perioden börjar i juli och pågår fram till slutet av september (jag åt det till och med i början av oktober).

Det är väl till och med så att priserna är lite högre i maj för humrarna har inte vandrat inåt ännu, så utbudet är lägre än efterfrågan.

Kan kanske vara så att man har olika definitioner av vad som är bäst.

Oavsett, bra initiativ, är dock upptagen då.
Jo så är det men tydligen är det många som ändå denna perioden är den bästa smak mässiga perioden. Har aldrig inte kunnat få hummer då och i år när jag var där i juni var det inte mycket pris skillnad
 
Toppen