Senaste nytt

Inofficiell BC träff 30 nov-3 december 2017 i Hongkong.

Tonton

Medlem
Jag + 1 är också på högst troligt. Bara inväntar klartecken från min sambo att hon fick ledigt från jobbet. Tror ni priserna påverkas när rean tar slut idag?

Utresa den 30:e återresa den 3:e.

Tänk på att du har 24h öppet köp på SAS! Så boka en resa och sedan avboka ifall det inte kommer att fungera.

Edit: en MR till HongKong med lite landningar i Bahrain och Doha har ju din sambo aldrig sagt nej till!
 

Hachans

Medlem
Tänk på att du har 24h öppet köp på SAS! Så boka en resa och sedan avboka ifall det inte kommer att fungera

Precis exakt vad jag gjorde! ;) Det blev GO den här gången, men det ska vi nog kunna överleva. Får lägga en Plusgrade och se vad som händer.

Med lite "tur" kanske man får resan gratis den här gången också... Det var ju kul sist!
 

Hachans

Medlem
Tänk på att du har 24h öppet köp på SAS! Så boka en resa och sedan avboka ifall det inte kommer att fungera.

Edit: en MR till HongKong med lite landningar i Bahrain och Doha har ju din sambo aldrig sagt nej till!

Nej, precis! :p Hon sov ju igenom alltihop. Jag som är lite mer vertikalt utmanad i flygplan var inte lika road... :p

Men nu är hennes ledighet bekräftad! @DanielKif får gärna lägga till mig och sambo på listan.
 

Vax

Medlem
Har tänkt att dyka upp också, åker den 30/11 och hem 3/12,got-arn-hkg I sas minus.

Någon som kan rekommendera något bra hotell?
 

palmen

Moderator
Har tänkt att dyka upp också, åker den 30/11 och hem 3/12,got-arn-hkg I sas minus.

Någon som kan rekommendera något bra hotell?
Definiera bra?
Conrad brukar vara ett bra alternativ för de som gillar Hilton-kedjan. InterContinental vid Avenue of Stars är också bra om man föredrar IHG. Finns ju flertalet andra lyxhotell som alla är bra, men det kostar därefter också.
Vill du ha budgetboende finns det en hel del på Hong Kong Island för ca 1000 kronor natten och dessa ligger i närheten av Central Station.
 

Tonton

Medlem
Hur är planen? Ses vi lördagen den 2a? Likt sist vill säga.

Jag och brorsan åker 30nov - 3 dec och tänkte sedermera spendera första dagen och natten i Shenzhen för att sedan förflytta oss till HK den 2a.
 

Silverfux

Medlem
Tjo, jag kommer köra en Hotell run för att få ihop sista nätterna till Langham 1865. Kommer bo 1 natt på cordis sen 1 natt langham och sen en natt cordis igen :) om det är någon som är sugen på att hänga på och bo med mig så vore det trevligt. Fördelningen av kostnad kan såklart diskuteras :)
 

Vax

Medlem
Definiera bra?
Conrad brukar vara ett bra alternativ för de som gillar Hilton-kedjan. InterContinental vid Avenue of Stars är också bra om man föredrar IHG. Finns ju flertalet andra lyxhotell som alla är bra, men det kostar därefter också.
Vill du ha budgetboende finns det en hel del på Hong Kong Island för ca 1000 kronor natten och dessa ligger i närheten av Central Station.

Tack, som man frågar får man svar . Nåväl tackar för tipsen det blev någon form av mellan variant då jag nog inte är så trogen något kedja. Nu är något bokat ser fram emot resan
 
Toppen