Senaste nytt

Inofficiell BC träff 12 Mars på SK6953 / SK6954

Brandten

Medlem
Hm plöjde igenom tråden på Facebook lite. Om utresan blir försenad och RKP inte står redo som backup på Arlanda. Hur F kommer vi hem då? Haha tänkte inte ens på det när jag bokade enkelresor. Kan bli en dyr MR det här.
 

Tonton

Medlem
Hm plöjde igenom tråden på Facebook lite. Om utresan blir försenad och RKP inte står redo som backup på Arlanda. Hur F kommer vi hem då? Haha tänkte inte ens på det när jag bokade enkelresor. Kan bli en dyr MR det här.

Hur menar du nu?

Om utresan blir försenad så blir ju även hemresan försenad i och med att det är vändande flygplan? Oavsett om vi blir försenade på utresan så bör vi alltså ha 2h ish mellan att vi landar och att hemresan avgår.

Jag har dock gjort en safetybokning med en awardresa i SAS Business hem från ORD den 14e. Om nu allting går åt helvete så måste jag tyvärr genomlida business hem :)
 

Brandten

Medlem
Hur menar du nu?

Om utresan blir försenad så blir ju även hemresan försenad i och med att det är vändande flygplan? Oavsett om vi blir försenade på utresan så bör vi alltså ha 2h ish mellan att vi landar och att hemresan avgår.

Jag har dock gjort en safetybokning med en awardresa i SAS Business hem från ORD den 14e. Om nu allting går åt helvete så måste jag tyvärr genomlida business hem :)
Ja just det. Inte första gången jag har tankevurpa på försenad utresa med samma flyg som ska ta oss hem. Haha

God natt
 

Brandten

Medlem
Hur menar du nu?

Om utresan blir försenad så blir ju även hemresan försenad i och med att det är vändande flygplan? Oavsett om vi blir försenade på utresan så bör vi alltså ha 2h ish mellan att vi landar och att hemresan avgår.

Jag har dock gjort en safetybokning med en awardresa i SAS Business hem från ORD den 14e. Om nu allting går åt helvete så måste jag tyvärr genomlida business hem :)

Körde också en sådan rackare. 2 platser kvar bara.
Varför just den 14e förresten och inte 13e?
143f37ecb8b0186fc142981af66fb3a3.jpg
 

Tonton

Medlem
Varför just den 14e förresten och inte 13e?

1. Man har gott om tid att ta sig dit då samt att det inte är försent att avboka när du väl vet till 100% att kommer med flighten hem.
2. Två andra härifrån har också bokat det datumet.
3. Om allting ändå går fel så förtjänar man 1 dag semester i Austin/Chicago eller någon annan storstad:p

Edit: 45kr? Jag betalade 36k poäng + 44 kr. Blir dyrt för dig ;)
 

Von Wiffen

Medlem
1. Man har gott om tid att ta sig dit då samt att det inte är försent att avboka när du väl vet till 100% att kommer med flighten hem.
2. Två andra härifrån har också bokat det datumet.
3. Om allting ändå går fel så förtjänar man 1 dag semester i Austin/Chicago eller någon annan storstad:p

Edit: 45kr? Jag betalade 36k poäng + 44 kr. Blir dyrt för dig ;)
Gjorde också en sådan till den 14:e. Hoppas den inte behövs, men annars blir det business
 
Toppen