Inofficiell BC.se-träff tisdag 3 maj i München First Class Lounge + Frankfurt First Class Terminal

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av bnr, 22 April 2016.

1. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej på er,

Jag och @Jonas C ska åka till MEX snart. Vi kommer hem (landar i Europa) 2016-05-03 05:10 (tidigt morgon!) med LH521.

Vi har planerat en skön runda på hemvägen med 5h i MUC (där tanken är att prova nya FCL) och 5h i FRA (där vi ska vara i FCT).
    För lite mer än ett år sen råkade jag och @Thornado hamnar på samma flyg hem (Lufthansa F) från Toronto och då körde vi en liten träff Inofficiell BC.se-träff tisdag 7 april i Frankfurt First Class Terminal + München First Class Lounge | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Nu tänkte vi köra samma sak om någon är sugen på att prova FCL och FCT.
    Vi kan gästa 1 person var. :)

Ni måste vara på samma flyg som oss ut från MUC och/eller FRA för att vi ska kunna gästa er.
    03MAY LH101 MUC-FRA 1000-1100
    03MAY LH804 FRA-ARN 1605-1810

2. Thornado

Thornado Medlem

Man blir ju onekligen lite sugen på schnitzel... :)

Tyvärr är det ju inte direkt "Now or Never"-priser på att boka de där flighterna, så blir i dyraste laget.

3. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SK award då? @fcx säger alltid att Tyskland räknas till Norden(?)

4. Det går väl inte med SAS flight om den person vill bli gästad till FCT av er?
    Man måste flyga samma flight som First class passagerare reser väl? @JohanA vet säker mer.

agehall gillar detta.
  5. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Shit... jag är ju helt konstig i huvudet idag.
    Du har helt rätt, jag har själv skrivit det i första inlägget.

Tror jag tänkte på nervägen bara. :p

6. JohanA

JohanA Medlem

Ja samma flight. Enda undantaget är om man är HON och gästar familjemedlem, då räcker det att familjemedlemen har en flight samma dag.

bnr och Dr. Miles gillar detta.
  7. mtlmr

mtlmr Medlem

Så, enkelflight för 1500ish SEK mellan MUC-FRA eller 18000 EuroBonus-poäng enkelt FRA-ARN?

8. JohanA

JohanA Medlem

1500 :)

9. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Billigaste alternativet jag kommer fram till är detta

SAS ARN-OSL-MUC den 2 maj för 876SEK (SAS ungdom 640SEK) för att sedan boka en one way economy award på 18K EuroBonus poäng MUC-FRA-ARN på exakt samma flighter som herrarna ovan så landar hela flygkalaset på cirka 2200SEK inkl SAS biljetten till MUC. Sen finns Novotel eller Hilton på Münchens flygplats.

rosenstam gillar detta.
  10. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    24 000 poäng blir det väl enkel resa med Lufthansa MUC-FRA-ARN?

Edit: Jag måste säga att jag blir sugen på att möta upp. Kanske ska ta en dag ledigt från kontoret. Decisions decisions...

Last edited: 22 April 2016
    bnr gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!