Senaste nytt

Inofficiell BC-resa för höstbastu i Finnairs nya lounge

Senator

Moderator
Fördelen med LHR T3 är att utöver GF finns även CX First och AA First. Dock gillar jag GF T5 mycket mera då jag upplever att T3 är väldigt mörkt.

Jag har access till några "double-secret-probation" priser på Hilton i London och Helsingfors...
 

doc

Medlem
Blir nog enklare och billigare för oss som inte samlar TP. Åtminstone inte förrän mitt nya BAEC år börjar :)

Jag ser gärna det som ett alternativt att de som inte vill "superoptimera" som Senator uttryckte sig kan åka till HEL över dagen och sammanstråla på söndag för bastu. Då kan man ta sig med SK eller AY som man vill och från valfri ort. Om du vill haka på skriv gärna in vilka helger som passar på Doodle.
 

Senator

Moderator
Det finns inga risker att inte komma in med None-Schengen boardingkort? Jag tänker ARN-HEL-ARN? Vet inte hur strikta man är med access med kombo pass/boardingkort genom passkontrollen, vi hade trots allt en LHR flight senast vi var där.

Jag gissar man har access om man t.ex. åker NRT-HEL-ARN, men det kan vara värt att kolla upp innan man åker dit..
 

johhenrik

Medlem
Dock gillar jag GF T5 mycket mera då jag upplever att T3 är väldigt mörkt.

Mörk? Nu har jag bara varit där en gång mitt på dagen, men den är ju allt annat än mörk. Är ju stora fönster längs med hela loungen, så jag tyckte det var ljust och trevligt. Kanske är annorlunda på kvällen dock, det vet jag inte.
 

Senator

Moderator
Mörk? Nu har jag bara varit där en gång mitt på dagen, men den är ju allt annat än mörk. Är ju stora fönster längs med hela loungen, så jag tyckte det var ljust och trevligt. Kanske är annorlunda på kvällen dock, det vet jag inte.

Vad babblar jag om... Kl var sju på morgonen i januari...
 

doc

Medlem
Det finns inga risker att inte komma in med None-Schengen boardingkort? Jag tänker ARN-HEL-ARN? Vet inte hur strikta man är med access med kombo pass/boardingkort genom passkontrollen, vi hade trots allt en LHR flight senast vi var där.

Jag gissar man har access om man t.ex. åker NRT-HEL-ARN, men det kan vara värt att kolla upp innan man åker dit..

Bra synpunkt. Jag tror agehall sa att det inte ska vara något problem, då det är automatiskt passkontroll. Helt klart värt att kolla upp eftersom vi/jag måste tänka om annars.

Att flyga SK är ju rätt meningslöst för då lär man inte komma in i rätt lounge...

Sant. Jag börjar bli trött såhär på kvällskvisten.
 

Jonas C

Medlem
Det finns inga risker att inte komma in med None-Schengen boardingkort? Jag tänker ARN-HEL-ARN? Vet inte hur strikta man är med access med kombo pass/boardingkort genom passkontrollen, vi hade trots allt en LHR flight senast vi var där.

Hade inga problem i vintras när jag flög NRT-HEL-ARN. Då vi hade ett 5 timmars layover stannade vi i non-schengen och de sade ingenting i lounge receptionen. I och med att det är automatisk passkontroll så bör det inte vara några problem att gå till non-schengen och ut igen.
 
Toppen