Senaste nytt

Inofficiell BC Basturesa till Helsingfors 14:e november: När BC är som bäst..

Tommy

Medlem
Det finns ju som sagt 2 avdelningar men bastun har båda tillgång till.
Det verkar även som det räcker med saphire numera för att få gå till vänster ;)
Lite mystisk är ju skrivningen om vilka bolag man ska resa med.

Finnair Lounge i området för länder utanför Schengen
  • Ligger mellan gate 36 och 37.
  • Öppet dagligen från 6 till midnatt.
  • Loungen har en yta på 900 m2 och sittplatser för 250 gäster.
  • Varm frukost från 6 till 10, varmrätter från 15 till 17.30 och från 21 till midnatt.
  • Sallad och varm soppa serveras från 10 till midnatt.
  • Privata duschar och en finsk bastu.
  • Kostnadsfritt för Finnairs businessklasskunder och Finnair Plus Platinum-, Gold- och Silver-medlemmar (+ en gäst med Platinum- eller Gold-kortinnehavare) samt oneworld Emerald- och Sapphire-kortinnehavare (+ en gäst), när avreseflyget marknadsförs av Finnair (koden AY på biljetten).
  • Det går även att köpa tillträde för 48 € eller med Finnair Plus-poäng i loungereceptionen. Du kan också förbeställa en loungekupong som gäller för inträde via Finnairs webbplats.
NY PREMIUM LOUNGE
  • Ligger mellan gate 36 och 37.
  • Öppet dagligen från 6 till midnatt.
  • Loungen har en yta på över 400 m2 och sittplatser för 122 gäster.
  • Uppgraderat utbud mat och drycker, särskild avkopplingszon och barnrum
  • Varm frukost från 6 till 10, varmrätter från 15 till 17.30 och från 21 till midnatt.
  • Gourmetsnacks, sallad och varm soppa serveras från 10 till midnatt.
  • Privata duschar och en finsk bastu.
  • Endast tillgängligt för Finnair Plus Platinum- och Gold-medlemmar (+ en gäst) samt oneworld Emerald- och Sapphire-kortinnehavare (+ en gäst), när avreseflyget marknadsförs av ett oneworld-flygbolag.
 

doc

Medlem
Premiumloungen till vänster är enbart till för de som har status i OW och då inkluderas både Sapphire och Emerald medan de som reser i Finnairs business-kabin men inte har status hänvisas till den andra loungen.

Tyvärr kan jag inte delta då jag kommer vara i Skellefteå den planerade helgen, men jag hoppas ni får det riktigt trevligt. Får basta där i mars istället på väg till Sydamerika.
 

nota bene

Medlem
Vad gäller den förvirrande skrivningen angående flygbolag tror jag att det är så att AYs egna statuspax har loungetillgång på alla AY kodade flighter? Kan någon bekräfta?

Har någon minnesbild av det när jag som OW emerald inte kunde komma in på AY kodad SU flight.
 

agehall

Medlem
Tack @Senator! Efter fadäsen med felaktig bokning via mobilen och påföljande avbokning så blev det aldrig bokat någon ny biljett eftersom jag glömde av det hela! Men nu har jag en ny fin bokning som säger 14NOV15 åt båda hållen...
 

palmen

Moderator
Vart sitter alla på morgonflighten?
Jag har 5A på utresan, är det seatblock på mittplatsen eller några som satt sig där?
 

Yoghurt

Medlem
Vilken tid ni i loungen på lördag?


Skulle en Finnairbiljett av typ "pro" (bokningsklass H) gå att avboka från loungen (kostnadsfritt)? Det står i tabellen i bokningen att "Cancellation (before / after departure) - Full refund". Men även att: "Cancellations - If you have chosen a fare that allows changes, in addition to the listed cancellation fee, a service fee is collected for all partial refunds. In USA the service fee is 75 USD."

I följande länk hittar jag nedanstående:

"FINNAIR PLUS RESERVATIONS:
Refund fee 50 USD"

Vad är det som gäller?
 
Toppen