Inofficellt besök hos Airbus i Toulouse 3-5 mars 2017

Diskussion i 'BusinessClass.se' startad av 011430121, 28 Juli 2016.

1. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi var ett gäng BC medlemmar som besökte Airbusfabriken i Hamburg i våras och då sa vi att nästa resa skall gå till Airbus i Toulouse, sagt och bokat är vi ett gäng som kommer att besöka Airbus Toulouse den 4 mars 2017. Information om fabriksbesöket finner du här.
    Bild från Airbus

Hur tar man sig till Toulouse?
    Många flygbolag har flygningar till TLS, dock inga direkt flygningar från Sverige.
    Ett gäng har bokat SAS ARN-BCN ut den 3 mars och tanken att ta tåget till Toulouse från Barcelona vilket tar ca 2 timmar..
    Tror att några från Göteborg funderar på BA.
    Flyg till CDG från ARN och sedan tåg till Toulouse där tåg resan tar 5-7 timmar.
    Gänget som åker från ARN-BCN tänker att ta tåget tillbaka till Barcelona den 4 mars för att tillbringa kvällen i Barcelona.

Boende: I Toulouse finns inget Hilton eller Radisson, jag själv har bott på ett BW hotell, som ligger ca 500 meter från järnvägsstationen där är vi några som har bokat in oss.
    I Barcelona den 4 mars har några bokat Hilton Barcelona
    Lite info om Toulouse

Boka och kom med på en trevlig inofficiell BC resa till Toulouse.

2. Lufthansa har hyfsat bra anslutning i Frankfurt för resa till/från Toulouse.

Screenshot20160728 02 LH.png

Vill ni resa hardcore, kan ni också flyga via Istanbul med Turkish Airlines. :)

Peter Hagander, JohanA, 011430121 och 2 andra gillar detta.
  3. Helt återbetalningsbar och ombokningsbar Lufthansa Business class biljett (Fare basis: P83BUZ4) kostar ca 6.000 SEK inkl. skatter.

Screenshot20160728 03 LH.png
    Kod:
      CANCELLATIONS

ANY TIME
          CANCELLATIONS PERMITTED.

Diamond-in-the-ruff och JohanA gillar detta.
  4. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1769kr med TK! Det är ju taget. :)

5. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kollade lite runt denna resa, vi är några som kommer att ut och hem via Barcelona,
    Det blir att åka tåg Toulouse till Barcelona
    Vi som har bokat SAS Plus till/från BCN skall vi boka detta istället? @fcx, @Tommy, @IPC_Mataveri och övriga

upload_2016-9-23_8-31-43.png

Bifogade filer:

6. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Usch, Lufthansa economy. Tycker att deras business är illa nog...

Jag behöver flexibel biljett när det är så långt in i framtiden. Vi vet ju inte ens om det finns en fabrikstur den dagen.

7. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har en Plus-biljett till BCN från Göteborg. Kan också tänka mig att åka direkt till Toulouse, men behöver också en flexibel biljett. Om mars ser ut i min kalender som november lär jag få boka av allt för att komma till Toulouse med TGV istället...

011430121 gillar detta.
  8. 011430121

011430121 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi avvaktar!

Gustav Jonsson och Tommy gillar detta.
  9. Gustav Jonsson

Gustav Jonsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska med men har inte bokat något flyg än!
    Förhoppningsvis så kommer det finnas billiga ungdomsbiljetter när datumen är satta 100% :oops:

10. Hachans

Hachans Medlem

Det här var spännande! Kanske man skulle hänga med på. Jag vill förresten bara påpeka att du kollar på det absolut roligaste flyget från München. Garvade lite för mycket åt det när jag var där. Det är nämligen "Flight two two two two to Toulouse".

Jag medger att jag eventuellt kan vara lite för lättroad ibland.

Holloman, airbus380.se, GOTATH och 6 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!