Inneha EBG men använda annat bonusprogram på biljett?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cast, 17 Februari 2015.

1. cast

cast Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hello
    Jag har EBG men har biljetter med annat bonusprogram. På detta program är jag endast bas, det är dock star allience.
    Vilka förmåner har jag kvar genom mitt EBG och vilka förmåner tappar jag då jag inte EBG på biljetten. Har förstått att dubbelt bagage är att glömma men jag kan jag använda gold check-in? Loungeaccess?

Någon som vet

Hälsn
    cast

2. SAS404

SAS404 Medlem

du tappar lounge, fasttrack m.m om du inte reser i plus/C

3. cast

cast Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ajaj då - misstänkte att det var en del som rök men trodde faktiskt att loungen var kvar.

4. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fast om du reser med *A så har du alla förmåner om du visar upp ditt guldkort.

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det borde väl gå att inte ange något bonusnr alls på biljetten och efterregistrera till något annat än Eurobonus? Och samtidigt åtnjuta fördelarna (nåja, de flesta) med EBG?

6. cast

cast Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmmm... det har du rätt i - JÖ. Vi får se idag hur långt jag kommer med mitt guldkort och vanliga bas biljett hos annan *A (btw - knäckte kryptot * = star A= Alliance = Mycket stolt haha :))

7. cast

cast Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funka bra att ha annat bonusprogram på biljetten. Inga problem med priority luggage, fast track eller lounge access.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. SAS404

SAS404 Medlem

Ser att jag missförstod frågan helt. Givetvis kan man visa guldkortet och då ånjuta servicen som ingår. Hoppas du hade en trevlig tur :)

cast gillar detta.
  9. cast

cast Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    FYI update!
    Checkade precis in - vid disken - på en Aegean flight där det inte ingår bagage. Här funkade inte med att vifta med EBG - om jag inte hade mitt EBG på biljetten så skulle jag få betala 45 € för en väska. Jag krånglade några minuter utan framgång så det fick bli EBG idag. (men undrar fortfarande om damen vid incheckningen gjorde helt rätt?)

10. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid det läget kan du försöka byta prgram vid gate, inte alltid det lyckas (blir rätt reggat) men annars så har du ju inte förlorat så mycket...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!