Senaste nytt

Inget priobagage som Eurobonus Diamond när man reser med SAS?

palmen

Moderator
Åkte hem från Bryssel igår och blev vid checkin informerad om att man inte längre har rätt till prio-bagage som EBD. Det var tydligen något nytt sedan 1 vecka tillbaka ungefär.
Blev väldigt förvånad över detta, de satte dock på priotagg och bagaget kom faktiskt först också på Arlanda.

Har skickat det vidare till diamond-supporten för klargörande om vad som gäller.
Läser man SAS hemsida står det att man som EBG/EBD har rätt till priobagage i alla fall.
 

Tonton

Medlem
Åkte hem från Bryssel igår och blev vid checkin informerad om att man inte längre har rätt till prio-bagage som EBD. Det var tydligen något nytt sedan 1 vecka tillbaka ungefär.
Blev väldigt förvånad över detta, de satte dock på priotagg och bagaget kom faktiskt först också på Arlanda.

Har skickat det vidare till diamond-supporten för klargörande om vad som gäller.
Läser man SAS hemsida står det att man som EBG/EBD har rätt till priobagage i alla fall.


Det där ska inte stämma. Enligt Gold Status - Star Alliance så är priobagage en officiell Star Alliance Gold-förmån.

Posta gärna vilket svar du fick från Diamondsupporten senare - Ska bli intressant att höra.
 

palmen

Moderator
Det där ska inte stämma. Enligt Gold Status - Star Alliance så är priobagage en officiell Star Alliance Gold-förmån.

Posta gärna vilket svar du fick från Diamondsupporten senare - Ska bli intressant att höra.
Exakt my point, det är en förmån man har inom star alliance så den ska gälla även på SAS. Det står till och med på SAS sida för vad som ingår som EBG/EBD.
Får se när de svarar från diamond-supporten.
 

Berglund

Medlem
Det är inte så att de på något sätt har vimsat ihop det med borttagandet av förmånen gratis bagage i Go Light? Och att någon på flygplatsen uppfattat detta som även borttagandet av förmånen prio-bagage?
 

palmen

Moderator
Det är inte så att de på något sätt har vimsat ihop det med borttagandet av förmånen gratis bagage i Go Light? Och att någon på flygplatsen uppfattat detta som även borttagandet av förmånen prio-bagage?
Enligt hon i checkin var detta nytt sedan ca en vecka och hon påtalade flera ggr att hon var säker på det och kunde sitt jobb.
Om hon blandat ihop det med något annat låter jag vara osagt, men inget bagage på light kommer ju inte träda i kraft förrän i maj.

Får vänta på svar från Diamond supporten.
 

palmen

Moderator
Priobagage spelar ju iallafall ingen roll när man åker hem för lastarna på ARN ser ju till att det kommer sist ändå.
Funkade prickfritt på min flight i söndags Jäkligt skönt då det var tokmycket folk vid belt 5 och 6 för två plan från Teneriffa.
Som tur var kommer bagaget för Bryssel flighten innan deras, och enbart prio bagage i början.
20180318_223608.jpg
 

palmen

Moderator
Ajajaj, de måste ha missat att ställa av din väska vid sidan av då så att den gick ut på bandet av misstag. För de gör verkligen inte ett bra jobb normalt sett.
För min del har det oftast fungerat, men jag reser ju mest på helger och de har kanske helgpersonal då som inte lärt sig från den gamla skolan om hur prio bagage ska hanteras på SAS.
 
Toppen