Senaste nytt

Inget mer kaffe i Go? (en fråga som inte härstammar från "äkta" sas utan endast på en liten linje)

ekf

Medlem
Jag ska testa "The Jettime Gotland Experience" i nästa vecka, är ju tvungen att fråga expertisen här vilken som är den bästa platsen i Go att uppleva spektaklet från :) Förslag?
 
Så var hösten här, regn och rusk kommer med fanfarer och applåder...

Hade inte äran att flyga igår 1/9 när nya "meny kortet" presenterades, däremot idag!
Spänd av förväntan sliter jag upp stolsfickan och gräver och gräver bland tax-free kataloger, spypåsar och allehanda annat skräp som inte städats bort sen senaste C-checken...

Där låg den då, nybild doft och full av överaskningar.

Plötsligt insåg jag att VBY-ARN linjen varit exceptionella för en gång skull. Man har siat om framtiden, man har kunnat förutspå för redan 3.5 veckor sedan vad som komma skulle!
Ni har ju fått rapport om det nya frukost konceptet vi serveras på VBY-ARN, två mackor med ost (ibland) och salami (ibland) som sedan skärs i tu och bildar ett smidigt litet paket av två smörgåsar.
(bifogar bild som exempel från morgonen)
IMG_0938.jpg

Döm då av min förvåning när jag studerar framsidan på "The Menu" kortet för hösten som kom igår.
För alla som inte lagt lite tid på detta innan, gör det regelbundet och fundera på valen av objekten som placerats i blickfång. Valet av presentationen av de samma och vad är det egentligen man försöker säga?

Så här är då framsidan för höstens meny:
IMG_0935.jpg

Se där mitt i! Där finns den, den förutspådda smörgåsen, dock med sallad och i ett trevligare sammanhang än med 2 meter plastfolie runt ned stoppad i en papperspåse tillsammans med en tetra appelsinsaft, men likväl!

Jag är mäkta imponerad, Sas har levererat (nästan) exakt på sitt koncept!

Hurra! hurra! hurra!

Nu ser jag fram emot ett knippe shitake svamp och äppelskal inom ett par veckor!
Gärna lite ormbunke också!

Klart slut
 
Haha :)

En era går mot sitt slut... Detta känns lite som när man närmade sig sista avsnittet på tv-serien Friends. ;)
Nåja, mackorna är faktiskt inte JetTime ;) har jag aldrig påpekat heller.

Dessutom är inte första flighten med Flybe förens den 6/11 på VBY-ARN.

Men något säger mig att detta bara är ett nytt kapitel, hoppas du orkar @Aurora

Fick för övrigt äran att flyga en maskin hem idag (sitter på den och får egentligen inte skriva detta då CC redan sagt åt mig att stänga av mobilen en gång skarpt) som inte har bytt stolsficke meterial ännu.

Så i relation till min tidigare reflektionsövning om att granska konceptbilden på The Menu så lägger jag till den (om något ännu mer skruvade) sommarmenyn!

Den är hysteriskt rolig faktiskt.

image.jpg


Nä nu spänner hon blicken i mig, nu måste jag slu...
 
Toppen