Senaste nytt

Inget mer Afternoon Tea och Brunch från Arlanda/Helsingfors - Förändringar av Club Europe Catering

henrik l

Medlem
Hå-hå ja-ja, nu har man inte ens en halvhyfsad måltid att se fram emot om man åker kvällsflighten GOT-LHR, eller vv. Endast 40 TP per väg om man tackar ja till uppgraderingserbjudandet, vilket man gör per default om man vill behåla guldet:D. Vi får hoppas att den där "Ryan Air" VD'n håller fingrarna borta från BAEC i sin nuvarande form. Enligt min ödmjuka åsikt är BAEC fortfarande bland de program som ger ett bra värde om man är guld eller silver.
 

JensE

Medlem
Fick denna service igår (LHR-ARN) och dom verkar lite ovana med konceptet.
Drack ingen champagne men det är stora flaskor som sagt på allt vin, flygvärdinnan som öppnande flaskan sprutade ner hela galley så det var tur att dom öppnade där inga passagerare vistades :)
Kan tänka mig att dom sparar en hel del pengar med stora flaskor vs piccolo size.
Inga menykort var medskickade men stora skillnaden var att man får bricka med förrätt, efterrätt och ost/kex.
När man är klar med förrätten så serveras huvudmåltiden precis som i Club World.

Det var i det hela en väldigt trevlig måltid.
 

Homer

Medlem
Ny meny från 1:a maj, det finns tydligen 3 olika det här är rotation A
från/till LHR för flightnummer som står längst ned på menysidan.
Någon som kopia på övriga 2 och kan reda ut vad som gäller från/till ARN och HEL?

BA meny.jpg


Drink.jpg
 

Homer

Medlem
Nya menyer i juni...inte riktigt de har bara kastat om dem, så att det som serverades till LHR nu serveras från LHR.

Jmfr denna med den som Senator postade ovan som gällde under maj månad ( flightnumren står längst ned)
778, 780, 782, 786 = LHR-ARN
777, 779, 781, 783 = ARN-LHR (under juni blir det alltså den till vänster i post #14)



Catering.jpg
 
Last edited:

Senator

Moderator
Min nästa BA flight är LIN-LHR nästa vecka. Där blir det nog Afternoon Tea. Sedan har jag BA782 om två veckor, kan rapportera då om igen annan hinner åka innan.
 

Senator

Moderator
På dagens flight mellan LIN och LHR fick jag välja mellan Afternoon Tea och kallskuret.. Ingen höjdarmåltid men bättre än Afternoon Tea. Avgång 14.20

766d0ce03eb73e98dcef41f27e8e278d.jpg
 
Toppen