Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

Canadien

Medlem
Står det inte något om att "bagageregler för bokad klass gäller" eller något sådant? Har i alla fall för mig det

För Plusgrade står det så. CU är ju en odokumenterad benefit. I mailet man får står inget om bagage, bara att poäng ges enligt ursprungligt bokad klass. De länkar i mailet till sidan på sas som beskriver produkten man uppgraderas till (Plus / Business) och på respektive produktsida står ju att bagage ingår.
 

Dr. Miles

Expert
@Dr. Miles ,blir ju ännu klurigare om jag åker tex LLA-ARN-EWR och får CU på ARN-EWR. Därav min fråga här om någon sett eller hört något.
Inte klurigt alls.
Om du får Courtesy upgrade på Stockholm-Newark, så får du checka in 32 kg x 4 bagage som EuroBonus Diamond på den sträckan.
Sträckan mellan Luleå-Stockholm har du inte fått någon uppgradering därför anser jag att du inte får fri incheckat bagage på den sträckan. (om du flyger efter 2018-MAY-06)
 

ssh9721

Medlem
Hade en light-biljett jag åkte på i måndags, döm om min förvåning. Är inget bagage ingick utan jag var tvungen att köpa till som EBG. Då mindes jag denna tråden och tänkta, jaja, det var från nu alltså. Ser sedan denna tråd igen, inser det inte är förrän i maj sett börjar gälla.

Så nu blir det att begära återbetalning, dock måste jag vänta två veckor efter avslutad resa innan det är möjligt, smidigt. Hade inte heller tid att ta det med någon på flygplatsen, inte mycket de kan göra där ändå kändes det som...
 

Hachans

Medlem
Hade en light-biljett jag åkte på i måndags, döm om min förvåning. Är inget bagage ingick utan jag var tvungen att köpa till som EBG. Då mindes jag denna tråden och tänkta, jaja, det var från nu alltså. Ser sedan denna tråd igen, inser det inte är förrän i maj sett börjar gälla.

Så nu blir det att begära återbetalning, dock måste jag vänta två veckor efter avslutad resa innan det är möjligt, smidigt. Hade inte heller tid att ta det med någon på flygplatsen, inte mycket de kan göra där ändå kändes det som...

Ja, det stod ju i mailet som skickades ut inför det här. Att man under vissa omständigheter får lägga ut pengar och sen få tillbaka dem.
 

palmen

Moderator
Hade en light-biljett jag åkte på i måndags, döm om min förvåning. Är inget bagage ingick utan jag var tvungen att köpa till som EBG. Då mindes jag denna tråden och tänkta, jaja, det var från nu alltså. Ser sedan denna tråd igen, inser det inte är förrän i maj sett börjar gälla.

Så nu blir det att begära återbetalning, dock måste jag vänta två veckor efter avslutad resa innan det är möjligt, smidigt. Hade inte heller tid att ta det med någon på flygplatsen, inte mycket de kan göra där ändå kändes det som...
Varför ska du vänta 2 veckor på ersättning? Det kan du begära på direkten.
Det är väl bara efterregistrering av poäng som man måste vänta 1-2 veckor på (ska vara en vecka nu men verkar vara 2 veckor som tidigare).
Skicka in ett klagomål till SAS via hemsidan via formuläret för att kontakta dom.
 

jumbooze

Medlem
Bokade precis och då stod det
EuroBonus Silver-, Guld-, Diamant- och Star Alliance Gold-medlemmar kommer att behålla sina bagageförmåner fram till 7 maj 2018. Förmånen gäller när bagaget läggs till på flygplatsen.
 

ulagun

Medlem
Följt diskussionen med intresse. En vinkling med hänvisning till gammal aktieägartråd är att jag kollat ordinarie GOpriser som aktieägare med GO light så är de i stort sätt desamma.
Slutsats köp 400 SAS aktier. Boka GO via aktieägarsidan och få ungefär samma pris som GO light men med incheckat bagage. Dessutom har aktien inte varit förlustaffär sedan jag köpte aktierna några år sedan.
Svårare är det inte
 
Toppen