Senaste nytt

Inget gratis bagage för statuskunder i Go Light

intuition

Medlem
Det är inte seriöst att introducera något för att en mycket kort tid efter ändra reglerna. Det är festligt och det är SAS i ett nötskal.
Fast det är knappast den som gjort dokumentet som bestämt de nya reglerna.

Visst tyder det på interna problem om man hela tiden ändrar i sitt kundlöfte men när någon gör sig omaket att ialla fall försöka förklara alla hur, när, varför så tycker jag att det är bra. Oändliga gånger har jag stått i CPH och varit tvungen att bevisa vilka regler som gäller så jag hoppas nog på fler Q&A dokument, inte färre.
 

Agö

Medlem
Fast det är knappast den som gjort dokumentet som bestämt de nya reglerna.

Visst tyder det på interna problem om man hela tiden ändrar i sitt kundlöfte men när någon gör sig omaket att ialla fall försöka förklara alla hur, när, varför så tycker jag att det är bra. Oändliga gånger har jag stått i CPH och varit tvungen att bevisa vilka regler som gäller så jag hoppas nog på fler Q&A dokument, inte färre.
Jag hoppas på klarare besked framöver i syfte att undvika Q&As. Minns Q&A över lounger och fast track, ledde till åtskilliga tolkningsproblem.

Tyvärr är ovan dokument inte heller något som är offentligt tillgängligt för dig som resenär. Det är tilltänkt för resebyråer och dylikt.
 

Canadien

Medlem
Så tolkar jag det, att de inför denna förändring från och med 7e maj. Alla resor innan dess kommer alla med status att få sitt extra bagage.
På resor från och med 7e maj får man bara sina extra väskor om bokningen var gjord innan 25e januari.
Sista frågan i QnA-PDFen som länkas lite högre upp i tråden belyser ditt fall.
 
Jag hoppas på klarare besked framöver i syfte att undvika Q&As. Minns Q&A över lounger och fast track, ledde till åtskilliga tolkningsproblem.

Tyvärr är ovan dokument inte heller något som är offentligt tillgängligt för dig som resenär. Det är tilltänkt för resebyråer och dylikt.
Lite som med fri dricka i go. Ju mer de försökte förtydliga desto mer svårtolkat blev det.
Å det är inte över ännu då jag återigen fick argumentera på senaste flighten.
 

Kris

Medlem
Tack för länken!

Sedan tycker jag inte det är festligt utan ganska seriöst. De gör en försämring och skapar ett (internt) info dok för att i detalj redovisa det. Det gör ju att alla medarbetarna får en realistisk chans att möta kunder på ett proffesionellt sätt.
Tanken är god, men det har ju inte riktigt lyckats hittills... Ex. Vad och vilka kvantiteter ingår nu om man reser sas plus. Får man chips och smoothie? Om man är mittsätesryttere och har EBD, får man två polarrullar? ;)

Det är inte seriöst att introducera något för att en mycket kort tid efter ändra reglerna. Det är festligt och det är SAS i ett nötskal.
Festligt var namnet! ;)
 

flum

Medlem
Någon som vet vad som händer med bagage om man som EBD får CU på en Sas Go Light?
 
Last edited:
Toppen