Ingen uppgradering som Club Carlson Gold på Radisson i Köpenhamn

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av NotRyan, 5 Juni 2013.

  1. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Hej!

    Bodde en natt på Radisson Blu Royal Hotel i Köpenhamn. Är Club Carlson Gold och hade bokat ett compact single rum, frågade som vanligt att få ett rum med badkar, då NotRyan är en mänsklig säl och trivs med ett varmt bad. Den iofs trevlige dansken i receptionen upplyste om att dessa rum inte hade badkar men om jag ville ha det så kunde jag köpa en uppgradering till ett standard-rum!!!

    Nu gick det bara på 100 danska, så det gjorde jag. Jag tycker dock att det är lite småaktigt att inte ge en CCG en fri uppgradering. Jag frågade faktiskt, men han sa att dom bara uppgraderar Concierge-medlemmar.

    Så, stor varning för Radisson Blu Royal Hotel i Köpenhamn.

    Mvh
    /NotRyan
     
  2. mry

    mry Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    vi har ju redan att man knappt får gratis frukost och än mindre uppgradering på hotel i köpenhamn i den här tråden.
     
  3. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Där pratades det om Scandinavia, vilket de facto är det hotell i Köpenhamn där jag blivit uppgraderad, dock är Royal usla på det :(

    Redan på den tiden när SAS ägde hotellen och EBG skulle ge uppgradering så kunde dom säga på Royal att "Vi uppgraderar bara Pandion"

    Mvh
    /NotRyan
     
    Last edited: 6 Juni 2013
  4. Cornelius

    Cornelius Medlem

    Har du klagat till CC?
    Språket CC använder när det gäller uppgradering för guldmedlemmar är inte väldigt precist men borde innebära att man blir uppgraderad om rum finns tillgängligt. Att hotell hittar på egna regler borde inte vara i CC:s intresse.
     
  5. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Javisst, men fick goddag yxskaft till svar, se nedan, mitt svar på deras goddag yxskaft-svar överst...

    Dear Customer service!

    The availability was good, I had no problem to pay for the upgrade. They said to me upfront that they only upgrade concierge-members, but they were more than willing to sell an upgrade to me..

    Best regards
    /NotRyan

    -----Original Message-----
    From: Goldpoints Plus Member Services [mailto:goldpointsplus@carlson.com]
    Sent: den 7 juni 2013 00:11
    To: NotRyan
    Subject: Re: Sweden EMail Us Comment from NotRyan

    Dear NotRyan,

    Thank you for taking the time to write.

    We appreciate your recent message.

    Gold members are subjected to get complimentary room upgrades, but they are based on availability.

    Thank you for allowing us the opportunity to assist you.

    Regards,
     
  6. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Klaga? Det är i slutändan hotellet som fattar beslut om uppgradering. Om man vill vara säker på att få Nespresso-maskin eller badkar får man boka därefter. Man kan väl inte boka standardrum och klaga för att man inte får svit?
     
    2 personer gillar detta.
  7. Cornelius

    Cornelius Medlem

    Jag håller inte med. Eftersom hotellet är ett Club Carlson-hotell finns det vissa riktlinjer för hur gäster behandlas, däribland hur gäster med status behandlas. Man kan i det här fallet inte klaga för att man som guldmedlem inte får svit men man kan klaga för att person i reception nekar någon uppgradering alls med argumentation att man endast uppgraderar concierge-gäster, oberoende av om lediga rum finns tillgängliga för uppgradering, således emot CC:s riktlinjer. Om CC önskar vara ett konkurrenskraftigt program är jag säker på att de vill veta om sådant händer, om man kallar det en klaga eller inte.

    Hotellet har dock möjligen rätt om de menade att de erbjuder uppgradering för guldmedlemmar, dock i det här fallet inte till rum med badkar.
     
  8. Chrille

    Chrille Medlem

    Ort:
    LLA
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan som CCG inte kräva att få veta exakt hur beläggningen är i respektive rumskategori, vilka andra gäster som är på ingående, och göra alla de bedömningar som hotellet har anställt personal för att hantera.

    Det behöver t ex inte vara fel att hotellet erbjuder mig att betala för en uppgradering. Att dom inte "ger" den till mig kan ju bero på att dom har 15 st Concergie på ingående senare i kväll och prioriterar att ge dessa en fri uppgradering i mån av tillgång. Men om jag har betalt för en uppgradering så blir någon av dom kanske utan sin "fria" uppgradering? Det är enkel revenue-optimering som är upp till hotellet att hantera. Att det finns en ledig svit när jag står i incheckningen innebär väl inte att jag måste bli uppgraderad? Eller hur tänker ni?
     
  9. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Jag förväntar mig ingen uppgradering, däremot är det det där hotellets attityd som strider mot CCs policy om uppgradering för CCG "Vi uppgraderar bara Concierge". Det var likadant när dom var i SAS ägo och EBG skulle få uppgradering... "Vi uppgraderar bara Pandion"

    Är det OK att dom hittar på egna regler?

    Mvh
    /NotRyan
     
  10. Cornelius

    Cornelius Medlem

    Den så kallade klagan i det här fallet bör vara, och jag är inte den som klagar, oberoende av vilka rum som finns tillgängliga, att betald uppgradering blev erbjuden, potentiell rumallokering, relativ status och annat, men endast beroende på den anställdas argumentation för nekad uppgradering.
     
    Last edited: 16 Juni 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×