jsn
Medlem
Flög igår kväll DUB-CPH-ARN i SAS Plus. Tyvärr blev ombordservicen inställd pga turbulens i stort sett hela vägen DUB-CPH Säkerhetsbältesskylten var påslagen fram till 20 minuter innan vi påbörjade inflygningen mot CPH.
Det är första gången jag råkar ut för detta, har ni andra råkat ut för samma sak tidigare?
Jag inser att turbulens kan man inte göra något åt, piloterna provade olika flyghöjder för att hitta lugnare luft men hittade inga. Men kan jag få något från SAS för utebliven mat och service ombord? I praktiken blev det en ofrivillig nedgradering till Go då den stora skillnaden är just mat och service. Och vad skulle en sådan kompensation kunna vara? Eller är det bara att gilla läget?
Det är första gången jag råkar ut för detta, har ni andra råkat ut för samma sak tidigare?
Jag inser att turbulens kan man inte göra något åt, piloterna provade olika flyghöjder för att hitta lugnare luft men hittade inga. Men kan jag få något från SAS för utebliven mat och service ombord? I praktiken blev det en ofrivillig nedgradering till Go då den stora skillnaden är just mat och service. Och vad skulle en sådan kompensation kunna vara? Eller är det bara att gilla läget?