Ingen security check vid transfer på Zürich airport vid ankomst från USA

Diskussion i 'Flygplatser' startad av majer, 8 Augusti 2013.

1. majer

majer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Vill bara tipsa om något nytt jag upplevde när jag hade en transfer på ZRH.
    Ankom med LX 41 från LAX och skulle vidare till ARN med LX1254.

På planet från LAX meddelades det att ingen screening (säkerhetskontroll) var nödvändig vid transfer på ZRH om man ankommer från USA.
    Mycket tacksamt då vi landade 15.55 och flighten mot ARN skulle avgå 16.35. Jag var vid gaten 16.20, hade jag varit tvungen att gå genom en säkerhetskontroll hade tiden varit knapp.

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst är det underbart :)

De flesta europeiska flygplatser har väl så sakteliga tagit bort säkerhetskontrollen vid ankomst FRÅN USA.

Vet att det gäller CPH och HEL. Uppenbarligen ZRH. Tror att det gäller Spanien, Island och Tyskland också. Har ingen aning om ARN och OSL också implementerat detta.

Storbritannien, tjuriga som de är, kommer nog ALDRIG ta bort säkerhetskontrollen oavsett varifrån man kommer. Det skulle ju liksom ta bort känslan av misär och omständighet vid transfer på LHR...

2 personer gillar detta.
  3. SK1989

SK1989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanonbra! fick stå och vänta ganska länge i security när jag kom från MIA i april!

4. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN är du tyvärr fortfarande tvungen att passera Security

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, måste man? Om man flyger vidare från T5 borde man väl inte behöva det, eller?

6. ErikC

ErikC Medlem

Det är säkerhetskontroll för att komma tillbaka till gaterna, passerade där igår när jag kom med SK 946 från ORD.

7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hmm, har de gjort om där alltså? För du tog trappan upp från gången va? Innan bagagebanden.

8. etnoy

etnoy Medlem

Den 10 juli var vi tvungna att passera säkerhetskontroll när vi bytte i ZRH på resan EWR-ZRH-ARN.

9. ErikC

ErikC Medlem

Precis efter passkontrollen, in till höger. Jag har tagit den vägen flera gånger tidigare under de senaste åren, för att nyttja Loungen. Finns det fler vägar in?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!