Ingen priority av bagage på inrikes för EBG och business

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Holloman, 16 Augusti 2013.

1. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög GOT-ARN i morse och skulle för ovanlighetens skull checka in en väska. Damen i bag drop var på väg att sätta på den oranga priority taggen när hennes kollega stoppade henne och sa att från nu i sommar så skall de inte göra det "varken för EBG eller business". Nu väntar man ju sällan särskilt länge på bagaget på inrikes, men det kändes ändå som en tråkig besparing.

2. Najk

Najk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det funkar ju bevisligen inte med prio bagage på SAS så de kan ju lika gärna spara in på papperslappen.

7 personer gillar detta.
  3. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men om det står PRIO på bagagetaggen så behövs väl egentligen inte den oranga vimpeln?

4. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åh sjutton. Det vill man ju gärna veta varifrån det kommer. Jag ser inget i sassalesinfo som antyder detta.

5. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kollade på bagagetaggen och det står inte Priority på den heller. Hela konceptet med priority skulle enligt dem vara borta på inrikes. Skillnaden mellan prioriterad eller inte är ju som sagt var inte så stor på inrikes, men ändå...

6. andreas

andreas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senast jag checkad in bagage inrikes med SK på ARN (23/6) så ställde jag frågan varför priority inte längre skrivs på taggen (*G). Fick då svaret att det var pga det nya systemet (Altea?). Blev samtidigt informerad om att SAS Plus ej ger prioritet inrikes men att *G självklart gör det och att jag självklart ALLTID är välkommen fram för både manuell bag-drop och röd prio-tagg i disken.

2 personer gillar detta.
  7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ännu en enhancement i Plus. Undrar vad som ryker nästa gång (jag gissar på maten inrikes)?

En gång bad jag att de inte skulle sätta på priority-tag eftersom jag skulle till ARN och då går det snabbare utan. Fick en riktigt sur min av SAS-damen bakom disken men gissa vems väska som kom bland de första :)

7 personer gillar detta.
  8. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Egentligen inte, men det är väl lättare för de som jobbar på bagagehanteringen att se en väska med en orange vimpel än en utan kan jag tänka mig.

9. Martin Torstensson

Martin Torstensson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög tur KLR-ARN för 2 veckor sedan i C (är EBG) och fick priority-taggarna båda legsen OCH bagaget kom först vid bandet.

10. jlarsson

jlarsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flög ARN-GOT i fredags med Röd priority-tag. Väkan var först på bandet. :)
    Höll på att få en chock då det aldrig verkar funka på GOT med priority-tag.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!