Ingen lounge trots Eurobonus guld status

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av fredd, 26 Oktober 2011.

1. fredd

fredd Medlem

Jag har en resa som jag bokat med SAS mellan Stockholm och Phoenix. ARN-ORD sker med SAS medan ORD-PHX sker med SAS nya samarbetspartner, American Airlines.. I Chicago har jag lite tid att vänta (3 timmar tror jag), vanligen skulle jag gå till en *A Lounge då jag är EBG, men eftersom min andra flight sker med American Airlines så ska jag gå till en annan terminal än vanligt. Denna terminal har inga Star Alliance Lounger och tydligen får EBG trots det nya samarbetet med American Airlines inte tillgång till dess lounger (enligt min uppfattning). Tyckte mest att det var lustigt och därför värt att posta här.

2. Hej,

Jag vet inte om ordet "samarbete" är rätt. Det SAS har gjort är att förhandla med American Airlines att deras olika "fares" till USA också kan appliceras med vidareflyg med American Airlines och inte bara UA/CO/US och i vissa fall AS. T.ex. många flygbolag har "fares" med SN mellan BMA och BRU och ut i världen utan att det signalerar Star Alliance eller annat. Det är också så att American Airlines har "fares" från ARN via ZRH/MAN med BD/SK/LX flights som anknytningar.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är korrekt, det är ett rent biljettsamarbete, inget samarbete i övrigt. När du åker med American Airlines är det alltså precis som att du köpt en biljett av dem direkt. Du får alltså inte poäng till Eurobonus eller några andra Eurobonus-förmåner bara för att biljetten är utsätlld på ett SAS-dokument.

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Men man borde kunna få American Airlines miles för den sträckan istället väl?

5. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!