Ingen lounge i USA på Delta trots resa i första klass och Skyteam Elite+ (FB Gold)

Diskussion i 'Skyteam' startad av johhenrik, 6 Juni 2013.

1. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i USA förra veckan, och köpte en resa med Delta mellan RDU-MSP-SJC i F. Döm om min förvåning när jag kommer till loungen och får beskedet att jag inte har tillgång, trots att jag är FB Gold. Bara om man har en internationell flight samma dag var svaret.

Jag inser ju då att jag lär ju inte direkt styra om mer resande till KL/AF om detta är fallet. Fullständigt värdelöst tycker jag. Jag lär ju fortsätta med *A där jag är *G och har lounge även i USA.

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som FB Gold får man dock uppgraderingar istället för lounge, när man flyger US Domestic.

3. Loungen i RDU? Eller MSP?

Låter konstigt att någon som reser i F inte har tillgång till lounge, eller är den loungen endast för internationella resenärer?

4. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väl inget amerikanskt bolag som ger de som reser F inom USA tillgång till en lounge utan extra kostnad?

5. Här verkar OW och Star A ha en mycket bättre policy om man INTE är medlem av något amerikanskt FF program:
    SkyTeam - Lounge Access Policy

Om jag inte hade tillräckligt med andra skäl att undvika ScaryTeam så fick jag lite till nu

1 person likes this.
  6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var på RDU. På MSP försökte jag inte ens.

7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Skulle kunna vara en anledning men jag reser oerhört sällan privat och i tjänsten tar jag C om det är en längre flight.

8. Homer

Homer Medlem

För den som vill fördjupa sig finns det en låååång tråd här.
    Upgrades on Delta back - FlyerTalk Forums

2 personer gillar detta.
  9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Intressant sitter och funderar på en tripp till USA där en sträcka är inrikes i USA med Delta. Hur funkar det? Är man garanterad en uppgradering om det finns plats?

Edit: ibland ska man läsa hela tråden... Har nu läst Homers länk.

Last edited: 6 Juli 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!