Senaste nytt

Ingen champagne innan avgång på SAS

Jag tror SAS biter sig själva i svansen när de gör så. Jag säger inte att alla kommer göra det, men några kommer nog välja en layover för att få en "bättre" businessclassprodukt, hellre än att flyga nonstop med SAS.
 

mha321

Medlem
Men det finns ännu värre saker när man åker Business class med SAS.
De tar inte bort plastfolie/aluminiumfolie från maten innan de serverar!

Flög C från ORD-ARN i söndags. Då frågade de individuellt var och en om man ville ha kvar folien eller inte. Det vore ju trevligt om det var det som var det nya som gällde som standard...
 
Pinsamt. Sänker de priserna på biljettern också eller får man betala samma pris för sämra produkt?

Att de skulle spara 5mille låter lite optimistiskt. om man tar i snitt att det är en load på 27 passagerare * 365(dagar) * 2 (ToR) så får man 19710passagerare. sedan 5 mille delat på 19710 = 253:-
Så tror man att man ska kunna spara c:a 253kr per passagerare i skumpa skatt....så är man nog jäkligt mycket ute och cyklar..
 
trist..snart dags för SAS att lägga ner C kabin och service helt och hållet och bara köra eco rakt av..dom klarar inte av att hålla måttet jmfört med konkurenterna..trist..mycket trist men dom kommer snart behöva göra ngt åt stolarna i C i alla fall..sist jag flög funkade inte 4 stolar att fälla ner utan krävdes att folk tryckte ner den manuellt...
 

Malu

Medlem
Många försämrade detaljer som drar ner helhetsupplevelsen, som sagt.
Riktigt dåligt av SAS. Det lär bara bli Swiss för min del framöver på IC.
 

Roger J

Medlem
Om vi ser det i ett lite längre perspektiv så är det tyvärr en i raden av försämringar. "Second serving" har ju redan blivit förenklad (smörrebrödvagnen), som ett exempel.
Att badrummen blev mindre och att "amenity kit" har färre saker än tidigare är väl OK eftersom just de sakerna står sig bra mot konkurrenterna fortfarande.
Att ta bort Champagneserveringen tror jag har ett stort negativt symbolvärde för många som reser privat, kanske med sin bättre hälft. För jobbresenärer tror jag inte personligen att det är lika stor grej, då är stolen och att man kan jobba/sova viktigast.
 
Japp. Flög i C.
Jag saknar Jack D oerhört mycket. Kan tyckas vara småsaker, men helheten känns numera väldigt urvattnad.

Instämmer! Någon form av bourbon borde finnas tycker jag. Var för övrigt länge sedan jag fick Jack D på något flygbolag. Bad om det i C på Swiss och de "skulle ordna det" men jag kände att det inte ens var bourbon i glaset. Kanske blivit orimligt dyra att köpa in?
 
Toppen