Senaste nytt

Ingen business class i Flying Blue Promo Awards

agehall

Medlem
Att det kommer business promos under sommaren är ju ingen större överraskning imho, men det är bra oavsett.
 

lillemannen

Medlem
Det är i alla fall bra att man svarar. Själva har jag helt gått över till AA program just nu. Jag har inte flygigt något med AF de sista två månaderna. Tråkigt för jag trivdes med AF på mina flygningar.
 

nilsson

Medlem
Att det kommer business promos under sommaren är ju ingen större överraskning imho, men det är bra oavsett.

Man får väl vara glad för KLMs räkning att de får sina business-stolar sålda. FB:s relevans verkar å andra sidan långsamt blekna bort. Det går knappt att köpa biljetter med 100% intjäning numera, utan det är mest 25% och 50%.
 

johhenrik

Medlem
Fick precis svar från "head office" via Karin.

Promo Awards are offered depending on availability. We know that a lot of members are requesting them, but it's not possible to offer them every time.

Next Promo Awards in Business Class will be offered in May (booking period) for a travel period in July/August. Nordic destinations will be included.

Detta låter ju dock lite tramsigt. Man har ju kunnat erbjuda det i flera år. Vad har precis hänt som ändrat att det inte går? Är det någon annan som tror att detta är något annat än en besparing? Vad gör det helt plötsligt omöjligt nu?
 

Dr. Miles

Expert
Nåja, att KLM har färre business stolar än tidigare, kan väl vara en bidragande orsak, men knappast den enda orsaken.

Även om antalet stolar minskar totalt (globalt ) tror jag inte en sekund på att folk börjar att åka t ex till Lagos plötsligt bara för att de hittar Business class award dit. (vilket skulle kunna ha varit en förklaring, men som dagt jag tror inte på det)
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Jag förstår synpunkterna med att det är "snålt", men min gissning är att det handlar om tillgänglighet.. hälsn Karin
 

johhenrik

Medlem
Jag förstår synpunkterna med att det är "snålt", men min gissning är att det handlar om tillgänglighet.. hälsn Karin

Karin, jag vill verkligen tacka för ditt engagemang här. Jag är övertygad om att flera av oss kan låta lite gnälliga i dessa frågor, så därför vill jag verkligen framföra att jag är otroligt tacksam för att du är här och all hjälp som jag sett att du ger medlemmar här. :)

Så, nu får du gå vidare och lösa upp lite business promo awards åt oss. ;)
 
Toppen