Ingen alkohol i guldloungen på Kastrup kl 9

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Agö, 6 Juni 2015.

1. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har suttit i loungen en dryg timme nu i väntan på flight till London. Jag har bara druckit Ramlösa och kaffe hittills men tänkte ta mig en öl innan flighten. Döm av min förvåning när det enda som finns är Tuborg Superlight (alkoholfri öl). Kan inte minnas att det varit alkoholfritt här på mornarna tidigare även om jag har för mig att starksprit serveras lite senare.

Så är detta något nytt eller har jag helt enkelt bara aldrig haft aptit på alkohol kl 9 på morgonen?

2. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    All öl kanske tog i slut i den frustration som troligen rådde på Katsrup igår. Eller så har SAS tagit bort den för att förhindra irritation öevr dagens förseningar. Eller så är det helt enkelt en del i deras samarbete med IOGT-NTO. ;)

Jag har för mig att jag sett riktig öl tidigt på morgonen, men har själv aldrig haft aptit för just öl. (Champagne går dock bra :))

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det nya, sunda SAS.

Jan Petterson och Christian R gillar detta.
  4. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Jodå, det har funnits tidigare. Jag brukar inte heller nyttja alkohol så tidigt. Men inför förra sommarens firstresa blev det en öl och gammeldansk innan 9. Som många påpekat i den andra tråden om tre drinkar så kan man ju dricka i loungen. Kanske så att SAS läst och justerat tillgången i loungen?

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant detta. 09:30 och alltjämt ingen alkohol. Snart måste jag gå. SAS Plus och tre fria drinkar väntar. Jag avser att maxa kvoten.

englundjesper, Gus, Jan Petterson och 8 andra gillar detta.
  6. Christian R

Christian R DYKWIA

Hahaha! Formynderiet vil ingen ende tage...

Jeg er ganske sikker på at jeg så sent som for nogle få uger siden har set både øl og spiritus fremme lige fra morgenen af.

@Agö må nøjes med en SAS Gold First Class Lounge-Smoothie!

Ormen och Ricci gillar detta.
  7. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Update 10:00 och nu händer det saker!

Gus, Crille81, El0 och 14 andra gillar detta.
  8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Det är de norska fylleresenärerna som förstör för oss alla andra!

KeXx, pep, Krisbru och 7 andra gillar detta.
  9. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att sist jag var där (2014) vid frukost tid så var det ingen sprit förutom Gammeldansk som erbjöds till frukosten.Öl fanns dock.

10. emailsson

emailsson Medlem

I Ordning Groggarna Tages

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!