Senaste nytt

Ingen alkohol i guldloungen på Kastrup kl 9

Agö

Medlem
Jag har suttit i loungen en dryg timme nu i väntan på flight till London. Jag har bara druckit Ramlösa och kaffe hittills men tänkte ta mig en öl innan flighten. Döm av min förvåning när det enda som finns är Tuborg Superlight (alkoholfri öl). Kan inte minnas att det varit alkoholfritt här på mornarna tidigare även om jag har för mig att starksprit serveras lite senare.

Så är detta något nytt eller har jag helt enkelt bara aldrig haft aptit på alkohol kl 9 på morgonen?
 

AABack2ARN

Medlem
All öl kanske tog i slut i den frustration som troligen rådde på Katsrup igår. Eller så har SAS tagit bort den för att förhindra irritation öevr dagens förseningar. Eller så är det helt enkelt en del i deras samarbete med IOGT-NTO. ;)

Jag har för mig att jag sett riktig öl tidigt på morgonen, men har själv aldrig haft aptit för just öl. (Champagne går dock bra :))
 
Jag har suttit i loungen en dryg timme nu i väntan på flight till London. Jag har bara druckit Ramlösa och kaffe hittills men tänkte ta mig en öl innan flighten. Döm av min förvåning när det enda som finns är Tuborg Superlight (alkoholfri öl). Kan inte minnas att det varit alkoholfritt här på mornarna tidigare även om jag har för mig att starksprit serveras lite senare.

Så är detta något nytt eller har jag helt enkelt bara aldrig haft aptit på alkohol kl 9 på morgonen?
Jodå, det har funnits tidigare. Jag brukar inte heller nyttja alkohol så tidigt. Men inför förra sommarens firstresa blev det en öl och gammeldansk innan 9. Som många påpekat i den andra tråden om tre drinkar så kan man ju dricka i loungen. Kanske så att SAS läst och justerat tillgången i loungen?
 
Hahaha! Formynderiet vil ingen ende tage...

Jeg er ganske sikker på at jeg så sent som for nogle få uger siden har set både øl og spiritus fremme lige fra morgenen af.

@Agö må nøjes med en SAS Gold First Class Lounge-Smoothie!
 

Agö

Medlem
Update 10:00 och nu händer det saker!
cc36bdee49c03eaab49b66c212e45e04.jpg
 

FF#1

Medlem
Vill minnas att sist jag var där (2014) vid frukost tid så var det ingen sprit förutom Gammeldansk som erbjöds till frukosten.Öl fanns dock.
 
Toppen