"Ingen årsavgift första året" på Eurobonus Mastercard = bluff

Diskussion i 'Kreditkort' startad av magost, 20 Januari 2014.

  1. magost

    magost Medlem

    Ort:
    Hägersten
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag övertalada fru magost att skaffa EuroBonus Mastercard för att få poäng på alla utgifter där hon inte kan använda sitt Diners, eller mitt AMEX. Hon fick kortet precis innan nyår och hann göra ett inköp. Idag kom fakturan på 39kr + 395kr årsavgift!
    Detta med "ingen årsavgift första året" var tydligen bogus, eller 3 dagar kalenderår :(

    Ansök om SAS Eurobonus World MasterCard | SAS Eurobonus World MasterCard

    Kanske vad man kunde vänta sig med tanke på att det är SEB kort som hanterar detta och de är ju (enligt min personliga erfarenhet) en av de större skojarorganisationerna söder om Kiruna.
    Nu väntar vi bara på sign-up poängen som troligen INTE kommer heller...
     
  2. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Mitt SAS EuroBonus MasterCard hade ingen månadsavgift första giltighetsåret (dvs. inte kalenderår) och därefter har jag även SAS haft ett SAS EuroBonus Diners Club vilket gör att jag "endast" betalar för Dinerskortet. SAS EuroBonus MasterCard är "gratis" så länge man har ett Dinersdito. För EuroBonus Guldmedlemmar är det gratis med både Diners och MasterCard.

    Är det ett SAS EuroBonus frugan har? Isf ska hon alltså inte betala för MasterCardet. Tror säkert att SEB (som även handhar Diners Club) löser detta efter ett samtal. Mina erfarenheter är att de är bra att ha att göra med.

    Lycka till!
     
  3. magost

    magost Medlem

    Ort:
    Hägersten
    Land:
    Sverige Sverige
    Intressant!
    Jag hittar dock inte i någon information eller i villkoren att man skulle slippa avgiften om man har SAS EuroBonus Diners också :confused: (Frugan har SAS EuroBonus Diners sen tidigare) . Men vi får väl se imorgon vad kundservice säger.
     
  4. Mickey

    Mickey Medlem

    Ort:
    SVG/GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    För mig var det också gratis första året. Andra året då jag såg att dem dragit 395kr i årsavgift ringde jag dem och påpekade att jag hade hög omsättning på kortet och inte tyckte att jag skulle betala och det var inga konstigheter alls.
     
  5. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Första kalenderåret gratis. Det är solklart.

    Nej, allvarligt talat hände detta två släktingar till mig som skaffade SAS EuroBonus Mastercard nu i december. Efter mejlkontakt med SEB kortservice har de medgett att något gått snett. Naturligtvis ska det inte vara några 395:- i årsavgift än på ett tag.
    Jag rekommenderar alla drabbade att höra av sig till kortutgivaren för att få felet åtgärdat.
     
  6. dino_81

    dino_81 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Det gör faktiskt inte jag heller. Fick den informationen från SEB Kort när jag var i kontakt med dem. Läste i en annan tråd om ett erbjudande om just "två kort för priset av en" och det erbjudandet verkade vara tidsbegränsat.

    http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/13628-sas-eurobonus-mastercard-med-sas-eurobonus-diners-club.html

    Jag får göra en pudel om jag for med osanning och att två för priset av ett (ett som i det dyrare för Diners :rolleyes:) inte var något generellt. Återkom gärna efter kontakt med kundservice.
     
  7. Magino

    Magino Medlem

    Ort:
    STO
    Land:
    Sverige Sverige
    Skaffade MC nu i julkalendern och även jag fick årsavgiften på månades faktura fast det skulle vara gratis första året. Efter ett samtal till kundtjänsten så tog det 30s för dem att ta bort avgiften. De sa att något fel hade inträffat. Något som var sjukt segt var kön till kundtjänst. De hade som allternativ att de kunde ringa upp när det blev ens tur som tur var. Det tog dem över 90 minuter innan de ringde upp.
     
  8. magost

    magost Medlem

    Ort:
    Hägersten
    Land:
    Sverige Sverige
    Fru magost ringde AMEX kundtjänst idag, och det blev som tur var pudel direkt på det, inga problem.

    Glömde fråga om dom kommer att kontrollerar alla dec/jan -fakturor nu eftersom flera verkar ha
    drabbats av detta att döma av tråden. Det kanske "näste man" att ringa kan fråga ?

    EDIT: Hon ringde givetvis MC kundservice inte amex :)
     
    Last edited: 22 Januari 2014
  9. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Öh, varför ringde hon AMEX? Är det inte MC som var problemet?
     
  10. Jaws

    Jaws Medlem

    Ort:
    Norrland
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick samma räkning på 395:-
    Efter att ha förklarat att det var SAS-kampanjen så fick jag en snabb rättning, så de' va' inga problem

    Dock måste jag få ge kredd för försöket att försöka pracka på fru Jaws ett kort också :rolleyes: :p
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×