Senaste nytt

Inga Star Alliance Awards i Business från Singapore till Helsingfors i mid-December?

jumbooze

Medlem
Vad säger awardtravler?
Har du skaffat expertflyer (finns gratis test 5 dagar)
vilken rutt försökte du med som de ej "såg" men du såg tillgänglighet
 

Dr. Miles

Expert
Jag vet inte vad jag skall göra. Jag ringde precis till SAS igen, och frågade om platser. Finns inte. Jag bad om att kolla om det finns via Bangkok och Frankfurt eller Köpenhamn, men det totalvägrades. "Jag ser alla alternativ och ser att det inte finns något i C, tro mig". Finns ekonomi och betalbiljetter.

Skall jag bara vänta kallt till 2 veckor innan och hoppas LH eller någon annan öppnar bonusplatser?
Frågar du "via Bangkok och Frankfurt"? I så fall kan det bli problem.
Om du vet t ex att det finns platser på LH853 Helsinki-Frankfurt, TG921 Frankfurt-Bangkok, TG403 Bangkok-Singapore, det är bäst att du frågar en segment i taget. Fråga inte Helsinki-Singapore via Frankfurt och Bangkok på en gång.
 

A380*G

Medlem
Jag vet inte vad jag skall göra. Jag ringde precis till SAS igen, och frågade om platser. Finns inte. Jag bad om att kolla om det finns via Bangkok och Frankfurt eller Köpenhamn, men det totalvägrades. "Jag ser alla alternativ och ser att det inte finns något i C, tro mig". Finns ekonomi och betalbiljetter.

Skall jag bara vänta kallt till 2 veckor innan och hoppas LH eller någon annan öppnar bonusplatser?

Exakt som Doktorn säger, ange flight för flight. Läs igenom guiden igen. Tänk att följa anvisningar ska vara så svårt....
 
Jag vet hur frustrerande det är - i framtiden vill jag ha en "Dr. Miles Hotline" som man kan ringa och så fixar han allt åt en. Jobbar på att förverkliga detta :)
 

niksal

Medlem
Först frågade jag SIN-HEL. När de sa att inget fanns, så frågade jag om vi kunde kolla segment för segment, dvs om vi kan först kolla SIN-BKK, sedan BKK-FRA etc. Nej nej, det gick inte alls och lönar sig inte. De ser allt.

Jag har kollat awardtravelr, men expertflyer har jag inte kollat.
 

A380*G

Medlem
först frågade jag sin-hel. När de sa att inget fanns, så frågade jag om vi kunde kolla segment för segment, dvs om vi kan först kolla sin-bkk, sedan bkk-fra etc. Nej nej, det gick inte alls och lönar sig inte. De ser allt.

Jag har kollat awardtravelr, men expertflyer har jag inte kollat.

huaca! :)
 

niksal

Medlem
Nåja! Då tänkte jag återkoppla till detta. Fick äntligen idag tid att åtgärda detta. Det tog två samtal till SAS, men med att först be dem kolla sträcka för sträcka så gick det riktigt bra. Tack för alla fina tips och råd! Jag borde bara ha följt guiden till punkt och pricka...

Nu har jag alltså då bokat för 2 vuxna + infant HEL-MUC (LH A319), MUC-BKK (TG B744), BKK-USM (TG B734), USM-BKK (TG B734), BKK-SIN (TG B773), SIN-BKK (TG B773), BKK-FRA (TG A388), FRA-HEL (LH A321), allt i C. Jag är inte helt 100% säker på vad avgifter och skatter blev, billigt var det inte...

Låter det vettigt och bra? Jag gillar tidtabellerna, och att det är 380 på tillbakavägen är super!

Kom gärna med förslag om ni tycker jag gör dumt någonstans. På seatguru ser inte MUC-BKK precis extra ut, men finns det hopp om att TG hinner ändra till bättre säten innan det?

Så blir det att fixa hotell i Singapore, men jag tror det finns färdiga trådar för det.

Tack för all input och hjälp!
 

A380*G

Medlem
Nåja! Då tänkte jag återkoppla till detta. Fick äntligen idag tid att åtgärda detta. Det tog två samtal till SAS, men med att först be dem kolla sträcka för sträcka så gick det riktigt bra. Tack för alla fina tips och råd! Jag borde bara ha följt guiden till punkt och pricka...

Nu har jag alltså då bokat för 2 vuxna + infant HEL-MUC (LH A319), MUC-BKK (TG B744), BKK-USM (TG B734), USM-BKK (TG B734), BKK-SIN (TG B773), SIN-BKK (TG B773), BKK-FRA (TG A388), FRA-HEL (LH A321), allt i C. Jag är inte helt 100% säker på vad avgifter och skatter blev, billigt var det inte...

Låter det vettigt och bra? Jag gillar tidtabellerna, och att det är 380 på tillbakavägen är super!

Kom gärna med förslag om ni tycker jag gör dumt någonstans. På seatguru ser inte MUC-BKK precis extra ut, men finns det hopp om att TG hinner ändra till bättre säten innan det?

Så blir det att fixa hotell i Singapore, men jag tror det finns färdiga trådar för det.

Tack för all input och hjälp!

Grattis till bokningen. Posta gärna i tråden för lyckade bonusresebokningar.

En fråga, vad fick du betala för infant? Det är inte billigt med USDM har vi fått lära oss. Vad kostar det med Eurobonus?
 

niksal

Medlem
Kollade på HEL-USM//SIN-HEL biljetten. För infant kostade den endast 490 SEK Fuel Surcharge. På vuxenbiljett står det taxes, fees etc 689 SEK + Fuel Surcharge 4510 SEK, tot 5199 SEK. Så infant betalar mindre än 10% av vad en vuxen betalar!
 
Toppen