Storsteffe, eftersom det var equipment change så visste Impendill vad han skulle få, fram till att Turkish ändrade.
Meeen, att det vid online check in står 2-2 som config — kan inte det mycket väl innebära just ett blockerat mellansäte?
Jag skulle säga att de flesta flygbolag använder detta för flexibilitet, short haul-flyg med 2+2 (fysiska) säten i C men 3+3 i Y är väl mycket ovanliga i Europa i varje fall?
Just Turkish är väl en av de få som faktiskt har fysisk 2+2 på short- och mediumhaul i vissa av sina flygplanstyper.
Jag (och TK?) rodnar, skrapar med foten och lägger mig raklång.
Sedan i höstas "ska" det bara vara A321 med riktig 2+2 ...
http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/12269-turkish-airlines-byter-till-airbus-a321-pa-samtliga-flygningar-till-stockholm.html
Men som skrivet får du knappast gehör för ersättningskrav, och vill du behålla dubbla poängen är det nog en god idé att hålla sig under radarn.