Senaste nytt

Inga poäng till miles &more?

johhenrik

Medlem
Långflygning, ex. transatlantisk europa till nordamerika, eller Europa till Asien etc. Då de stora flygplanen används helt enkelt, med "riktig" buisnessclass etc. :)
 

Treo

Medlem
Meeen, att det vid online check in står 2-2 som config — kan inte det mycket väl innebära just ett blockerat mellansäte?
Jag skulle säga att de flesta flygbolag använder detta för flexibilitet, short haul-flyg med 2+2 (fysiska) säten i C men 3+3 i Y är väl mycket ovanliga i Europa i varje fall?
 

fcx

Medlem
Meeen, att det vid online check in står 2-2 som config — kan inte det mycket väl innebära just ett blockerat mellansäte?
Jag skulle säga att de flesta flygbolag använder detta för flexibilitet, short haul-flyg med 2+2 (fysiska) säten i C men 3+3 i Y är väl mycket ovanliga i Europa i varje fall?

Just Turkish är väl en av de få som faktiskt har fysisk 2+2 på short- och mediumhaul i vissa av sina flygplanstyper.
 

johhenrik

Medlem
Just Turkish är väl en av de få som faktiskt har fysisk 2+2 på short- och mediumhaul i vissa av sina flygplanstyper.

Japp och de ska ha riktig business på alla flygningar mellan IST och ARN enligt tidtabell, men som sagt, TK är ju kända för equipment change.
 

Impendill

Medlem
Jag (och TK?) rodnar, skrapar med foten och lägger mig raklång.:eek:
Sedan i höstas "ska" det bara vara A321 med riktig 2+2 ...
http://www.businessclass.se/forum/star-alliance/12269-turkish-airlines-byter-till-airbus-a321-pa-samtliga-flygningar-till-stockholm.html

Men som skrivet får du knappast gehör för ersättningskrav, och vill du behålla dubbla poängen är det nog en god idé att hålla sig under radarn.

Ja, det kanske är bäst. Är dock fortfarande oerhört besviken när man står vid gaten i Istanbul och A321:an visas på displayen. När man ska borda blir man ikapp-sprungen av en Turkisk servicepersonal som ropar "Mr, mr your seat is changed from 1B to 1C......
 

agehall

Medlem
Kör turkish verkligen med A/B och inte A/C när de kör 2+2? De flesta bolag kör ju samma bokstäver genom hela planet, även om det är färre stolar på vissa rader och det vanligaste är ju att man hoppar över stolar i mitten, så att tex A är fönster och C gång, oavsett var man är.
 
Toppen