Inga poäng för flyg med LOT i L-klass?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Gnopps, 23 Januari 2012.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Min fru flög med LOT Polish Airlines i L-klass i höstas. SAS Eurobonus tycker tydligen inte den bokningsklassen är värd några poäng alls; http://www.sas.se/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/LOT/. Men jag har för mig (kan vara total inbildning) att L fanns angiven som giltig bokningsklass när resan bokades. Någon som kan minnas hur det ligger till?

2. Jacob

Jacob Medlem

Jag flög med LOT i L-klass förra sommaren på en tokbillig biljett, ganska säker på att det var L-klass. Då fick man inga poäng i Eurobonus men däremot noterade jag att man fick det i Miles & More så krediterade poängen dit istället.

3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Ok, tack. Verkar som det varit så här länge då. Hade bara för mig att jag kollade innan biljetten köptes.

4. Silferlood

Silferlood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    L, T, O ger inga poäng på EuroBonus kortet gällande LOT (har kollat med min kontakt) och så har det varit sen de gick med i programmet.

5. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Så regeln är alltså L,O,T inte ger nåt hos LOT. ;)

10 personer gillar detta.
  6. pep

pep Medlem

L-class: Flyv da med Lufthansa i stedet for LOT. Der giver L klasse 100% med United Airlines (men dog kun 50% paa M&M).

7. pep

pep Medlem

Tilfoejelse: M&M giver endnu mere for LOT i L-class: 50 %.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!