Senaste nytt

Inga flyg till Tel Aviv de närmaste 36 timmarna minst

Agö

Medlem
Oansvarigt av BA att fortsätta flyga dit, utgår ifrån att de kommer att följa strömmen.
 

Xilan

Medlem
Lufthansa Group (Lufthansa, Swiss etc) har precis beslutat att inga flyg skall avgå till Tel Aviv. FAA har tagit samma beslut. Detta med anledning av det nedskjutna MH17 och risken att samma sak kan hända i Israel.

Har inte hittat, eller letat efter, någon källa på detta. Men är verkligen MH17 bidragande till detta?
Jag trodde att det var missilattacken mot Ben Gurion-flygplatsen som var anledningen. Hamas raketer har ju regnat ner över södra Israel i veckor nu, men idag var väl första gången som en raket slog ner nära Tel Aviv om jag förstått rätt.
 
BBC News rapporterade precis att enligt en källa på BA så kommer BA inte att ställa in som det ser ut nu, däremot följer de utvecklingen osv...
 

Agö

Medlem
FAAs uttalande:

Press Release ? FAA Statement?Notice to Airmen Issued for Ben Gurion International Airport

SAS skriver:

Trafikinformation
(Sidan uppdaterad kl. 20:30, 22 jul 2014)

Information
På grund av situationen i Israel ställer SAS in Köpenhamn - Tel Aviv tisdag kl 22.50 och Stockholm - Tel Aviv onsdag kl 06.30. Båda returflighterna är också inställda.

SAS har i den här veckan ytterligare två avgångar från Köpenhamn till Tel Aviv. På onsdag värderar vi om dessa också måste ställas in.

Kunder har fortsatt möjlighet att om-och avboka resor till Tel Aviv.
 
K

KavlingeDude

Guest
Inte en dag för tidigt. Får hoppas att SAS aldrig öppnar igen till det skitlandet. Hoppas Hamas får tillgång till många asfaltsbilar.
 
A

Aurora

Guest
Frågan är ju om det inte kan vara ett politiskt beslut att inte flyga till Israel så många är ganska "sura" på dem för det som händer i gaza nu.

Har aldri sett på flyvninger til Israel som politikk - alla store flygbolag i europa tilbyr flights dit. Norwegian, SAS, BA, LH, Air France, KLM, LOT, Malev, Turkish, Swiss etc.

Rart at British Airways stiller seg utenfor, skulle likt å vite hvilken vurdering de gjør.
 

Traveller

Medlem
Uppgiften kommer från CNN vid 14 tiden idag Miamitid. Givetvis är det så att missilen i Tel Aviv har skrämt dom till beslutet efter MH17, så sa dom.

Har inte hittat, eller letat efter, någon källa på detta. Men är verkligen MH17 bidragande till detta?
Jag trodde att det var missilattacken mot Ben Gurion-flygplatsen som var anledningen. Hamas raketer har ju regnat ner över södra Israel i veckor nu, men idag var väl första gången som en raket slog ner nära Tel Aviv om jag förstått rätt.
 
Toppen