Inga flighter från Arlanda postar på Miles & More kontot

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Concorde, 29 April 2013.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Tredje gången i rad nu som min ARN-WAW sektor inte postar på MM kontot. Samtliga returer från WAW postar rätt.
    Någon annan som upplevt detta? Mäkta irriterande då man inte kan claima retroaktivt förrän två veckor efter flighten...

2. Jan Petterson

Jan Petterson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som det som började för nåt år sen när SK eller Lufthansa bytte system, fram tills dess lirade alltid ARN-MUC/MUC-ARN felfritt mot i mitt fall EuroBonus, efter det bytet var det mer regel än undantag att något eller båda saknades och man fick efterregistrera. Lär vara samma som felar fortfarande som det låter :(

3. SWEDE

SWEDE Medlem

En avspegling av en allt mer tilltagande trend, tyvärr. All poängkreditering går allt trögare och bolagen fortsätter att prioritera sina egna program samtidigt som de diskriminerar alliansmedlemmarna. Lufthansa, sin inneboende kulturella arrogans trogen, står inte oväntat i första ledet. Det börjar månne lukta skokräm igen.

1 person likes this.
  4. helgonet

helgonet Medlem

Jag har haft exakt samma problem med ARN-WAW på A3 och SK. WAW-ARN ramlar igenom fint.

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har haft en del problem att efterregistrera Lufthansa flighter till M&M på sistone.

6. A380*G

A380*G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inga flighter från Arlanda postar på MM kontot

Utan att veta, finns det någon statistiskt hållbar fakta som visar att Lufthansa är sämre än andra bolag, eller kan det vara enskilda resenärers resmönster och uppfattningar som speglas? ;)

7. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är lite hugget som stucket, tycker jag. Åker jag med Lufthansa så är milesen på kontot innan jag hinner landa, mer eller mindre. Åker jag med nån i Lufthansagruppen så brukar dom ramla in inom ett par dagar åtminstone. Allt annat får jag ta i efterhand.

8. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har haft samma bekymmer med SK flighter från ARN postade till UAMP de senaste gångerna. Det som tidigare har fungerat så bra!

Det känns som att vissa flygplatser/flygbolag konsekvent tycks misslyckas att registrera miles på första försöket.

Track record för resor Ex MLA är t.ex. en katastrof om det inte handlar om miles till KM Flypass med Air Malta... T.ex. har bara en enda (måste ha varit olycksfall i arbetet) av många SK flygningar registrerats. Anledningen sägs vara att SK och KM (som sköter incheckningen) inte synkar... KM tycks tyvärr inte synka med någon annan än möjligtvis Lufthansa som fungerar ungefär varannan gång...

9. pitch

pitch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Idag trillade förresten allt in från när jag åkte med Ethiopian senast. M&M-numret var registrerat på biljetten redan vid bokningen, jag verifierade till och med vid incheckningen att det verkligen var så. Tror ni det hjälpte?

2.5 veckor efter efterregisterade jag, och idag, 2.5 veckor senare ändå, kom det in på kontot. Ja ja, man får väl vara glad att det funkade över huvud taget...

10. Här är det jag har uppfattat:
    Där SGS (SAS markservice) hanterar incheckning använder alla bolag (dock ej Thai tror jag) SAS system. Under vintern har flera bolag som t.ex. Lufthansa och SAS ändrat mycket i systemen. Det gör att inte alla "connections" mellan olika system har fungerat optimalt. Jag vet också att en del hade bekymmer andra vägen: i Tyskland hanterar Lufthansa markservice åt SAS och många med EuroBonus hade problem att få krediteringar. Jag skulle vara intresserat av att se IT arkitekturritningar inom t.ex. Star Alliance hur detta skall hållas ihop. Jag kallar dessa ofta för "Spagettislides" då det är så många "connection points". Så jag gissar det är lågprioriterade "fixes" inom IT som gör detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!